اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

استقبال پایتخت فرهنگی جهان اسلام از سرمایه گذاران مسلمان/ نقش رسانه ها در خنثی سازی توطئه های تفرقه افکنانه غرب در ۲۰۱۷

کد خبر : 7656

مشاور عالی و جانشین شهردار مشهد در ستاد مشهدالرضا ۲۰۱۷ گفت: رویداد مشهد۲۰۱۷ فرصتی برای خنثی کردن توطئه های غرب برای تفرفه میان مسلمان و نشان دادن چهره ی رئوف اسلام است.

به گزارش صبح مشهد، علی اصغر عنابستانی در جلسه ای که با خبرنگاران برخی از رسانه های کشورهای عربی از جمله تونس، کویت و عراق، پیرامون برنامه های مشهد ۲۰۱۷ در معاونت اقتصادی شهرداری مشهد برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر دشمنان، چهره خشن و ناراحت کننده ای از اسلام به جهانیان عرضه کرده اند و این مسئله ای ناراحت کننده برای جامعه مسلمانان است.

وی عنوان کرد: شهر مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده و این رویداد باید به عنوان موقعیتی مناسب برای شناساندن جنبه های رافت و مودت دین اسلام به مردم جهان مورد توجه قرار گیرد.

جانشین شهردار در ستاد مشهدالرضا ۲۰۱۷ با اشاره به اینکه می خواهیم محبت اهل بیت را محور وحدت در بین جامعه مسلمان قرار دهیم، افزود: ایجاد وحدت در بین جامعه اسلامی اولویت اصلی برنامه های ما در ستاد ۲۰۱۷ است؛ محبت پیامبر اکرم و ائمه اطهار در قلوب تمام مسلمین جهان وجود دارد و با تکیه بر این نقطه مشترک به دنبال ایجاد رابطه دوستانه با ملت ها هستیم.

عنابستانی در ادامه با بیان اینکه مشهد یکی از بزرگترین کلان شهرهای مذهبی جهان قلمداد شده و سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر مذهبی است، تصریح کرد: مشهد ۲۰۱۷ اتفاقی بزرگ در ایران است و باید از این موقعیت و مزیت بیشترین استفاده را برد.

مشاورعالی شهردار با بیان اینکه رسانه ها تاثیر زیادی بر افکار جامعه می گذارند افزود: با تولید برنامه هایی اثرگذار با محتوای اسلامی، می توانیم ذهن و قلب مردم را به سمت ایجاد و تقویت رابطه ای دوستانه همراه با رافت و مودت در بین مسلمانان سوق دهیم.

*** مشهد پایتخت سرمایه های خرد

در این جلسه مصطفی شریف، رییس اداره سرمایه گذاری خارجی شهرداری مشهد نیز عنوان کرد: شهرداری مشهد در شش ساله گذشته بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق سرمایه گذاری و حدود ۳۰۰ میلیون دلار نیز از طریق انتشار اوراق مشارکت به شهروندان جذب سرمایه دلشته است.

وی با اشاره به تاثیر مشارکت های عمومی در توسعه و رشد پروژه های شهری تصریح کرد: این رقم از سرمایه گذاری پیشرفت شهر مشهد را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه شهر مشهد در کشور ایران به عنوان پایتخت سرمایه های خرد معروف شده، بیان کرد: افزایش مشارکت مسلمانان در حوزه های مختلف سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۷ که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده برکت های ارزشمندی را به دنبال خواهد اورد.

وی ادامه داد: هم اکنون شاهد سرمایه گذاری کشورهای کویت، عربستان و عراق در شهر مشهد هستیم و امید داریم این میزان از سرمایه گذاری افزایش یابد.

شریف همچنین با بیان اینکه در منطقه ثامن ۳۰ درصد از سرمایه گذاری ها و مشارکت ها توسط کشورهای عربی صورت گرفته، خاطر نشان کرد: با ایجاد فضاهای سرمایه گذاری تضمینی در شهر امام هشتم از سرمایه گذاری مسلمانان استقبال می کنیم.

گفتنی است؛ این گروه رسانه ای که شامل خبرنگاران رسانه های الحیاه، الجریده، مغرب نیوز، المواطن، الانباء، النهارو الرای بودند به منظور حضور درنمایشگاه مطبوعات تهران وارد کشور شده بودند و در سفر زیارتی یک روزه که به مشهد داشتند با هماهنگی انجام شده توسط صبح مشهد در نمایشگاه مطبوعات، طی جلسه ای مشترک با مدیران شهرداری مشهد، با فعالیت های اقتصادی شهرداری مشهد و رویداد مشهدالرضا۲۰۱۷ آشنا شدند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن