اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

برای مشارکت با پدیده آماده ایم/ ۲۰۱۷ فرصتی برای معرفی فرصت های بالقوه مشهد به دنیا و شکوفایی اقتصادی شهر

کد خبر : 7647

معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: ما به مدیران پدیده برای مشارکت در این پروژه فرصت مذاکره دادیم و اگر راه حل منطقی برای حل مشکلات آن وجود داشته باشد آماده مذاکره هستیم.

به گزارش خبرنگار صبح مشهد، محمدرضا مزجی عصر یکشنبه در نشست خبری که در محل نمایشگاه مطبوعات تهران برگزار شد اظهار کرد: رسانه ها نقش مهمی در جامعه ایفا کرده و رسالت اصلی آنها ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولین است.

معاون اقتصادی شهردار مشهد با اشاره به برخی اقدامات شهرداری در حوزه سرمایه های خرد تصریح کرد: یکی از برنامه های ما درحوزه جذب سرمایه های خرد مردمی عرضه اوراق مشارکت است که درقطارشهری وبافت های فرسوده درچند مرحله منتشر شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد تاکنون ۴۵۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت منتشر کرده است افزود: فقط طی امسال ۲۲۵۰ میلیارد تومان اوراق منتشر شده که معادل کل اوراق مشارکت منتشر شده از سال ۸۱ تاکنون است.

مزجی تصریح کرد: برای آن دسته از افراد که توان خرید اوراق مشارکت را نداشته ولی توان پرداخت اقساط را دارند نیز طرحی را با همکاری یکی از بانک های کشور راه اندازی کرده ایم تا هر کس به هراندازه که توان پرداخت دارد با گرفتن تسهیلات بانکی در پروژه های شهری سرمایه گذاری کند.

وی نام این طرح سرمایه گذاری اقساطی را بارش باران اعلام کرده و افزود: همه اقیانوسها و دریاها فرزند باران هستند و مردم نیز همانند قطره های باران اگر متمرکز شوند می توانند کارهای بزرگی را انجام می دهند.

صندوق های زمین وساختمان و پروژه فرصتی برای مشارکت همه مردم

معاون اقتصادی شهردار مشهد بیان کرد: یکی از اقدامات دیگرما برای افزایش مشارکت مردم درپروژه های شهری راه اندازی صندوق های زمین وساختمان وصندوق پروژه است.

وی درتشریح این صندوق ها گفت: این صندوق ها زمانی تاسیس می شود که شهرداری زمین و پروانه دارد ولی پول ساخت ندارد که در این حالت دو اتفاق می افتد، درحالت اول سرمایه گذار کلی امده و به صورت مشارکتی پروژه ساخته می شود و در حالت دوم به مردم اعلام می شود و هرکس به هراندازه که توان دارد به صورت اقساطی درصندوق پروژه سرمایه گذاری می کنند.

*** استقبال سرمایه گذاران از هلدینگ زائر

مزجی با اشاره به تاسیس هلدینگ زائر خاطرنشان کرد: این شرکت با هدف ساماندهی کلیه خدمات مربوط به زائر از مبدا تا مبدا و درقالب سهامی عام تاسیس شده و در همین ابتدا سرمایه گذاران تا ۳هزارمیلیارد تومان برای سرمایه گذاری در این شرکت اعلام آمادگی کرده اند.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر بحران های اخیرمالی مشهد بر فعالیتهای اقتصادی شهرداری مشهد به مقایسه بودجه مشهد با دیگر کلانشهر پرداخته و گفت: علاوه بر اینکه شهرداری مجموعه ای با توان مالی بالا و دارای اعتبار می باشد، عرضه اوراق مشارکت و جذب سرمایه در شهرداری با نظارت بانک مرکزی وسازمان بازرسی و حسابرسی انجام شده و در این فرایند امکان ورود هیچگونه ای خدشه ای وجود دارد.

۲۰۱۷فرصتی برای شکوفایی اقتصادی مشهد

معاون اقتصادی شهردار مشهد درخصوص تاثیر رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ بر اقتصاد مشهد گفت: این رویداد فرصتی است برای معرفی ظرفیت های بالقوه مشهد درحوزه های گردشگری و سرمایه گذاری به جهانیان و استفاده صحیح از آن منجر به شکوفایی اقتصادی مشهد می شود.

وی با بیان اینکه مشهد در سال ۲۰۱۷ از طرف آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است افزود: مشهد به واسطه وجود مضجع منور رضوی قبله آمال همه مردم جهان است و این رویداد نیز مجالی است تا این شهر مقدس هرچه بیشتر به جهانیان معرفی شود.

مزجی در خصوص برنامه های درنظرگرفته شده برای این رویداد گفت: اقدامات خوبی توسط شهرداری مشهد برای این رویداد در سال ۲۰۱۷ درنظرگرفته شده است که باید با توجه ویژه رسانه ها، به عنوان یک فرصت، به صورت گسترده اطلاع رسانی شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن