اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

آمادگی خادمان افتخاری رضوی برای میزبانی ۳۰۰ هزار زائر پیاده/ ورود گسترده استان قدس رضوی در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی

کد خبر : 7526

میزبانی اربعین توسط عراقی ها نمونه ای بارز از میهمان نوازی و خدمت رسانی بی دریغ است و در مشهد نیز همین حس تعهد در خادمان افتخاری علی ابن موسی الرضا وجود دارد.

به گزارش صبح مشهد، مدیر هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در نشست خبری خادمان افتخاری حریم رضوی اظهار کرد: امسال ورود ۳۰۰ هزار زائر پیاده به شهر مشهد در دهه پایانی صفر پیش بینی می شود.

حمید موسوی ادامه داد: سال گذشته ۳ میلیون و ۲۲۶ هزار زائر در دهه پایانی ماه صفر به مشهد سفر کردند که از این تعداد ۲۶۸ هزار و ۵۰۰ نفر زائر پیاده بودند.

موسوی عنوان کرد: دهه پایانی صفر بویژه برای خراسانی ها فرصتی غنیمت است تا میزبان شایسته زائران رضوی باشند.

وی بیان کرد: با وجود مضجع شریف امام رضا به شرح وظایف مردم مشهد برای میزبانی افزوده شده و باید توده های مردم در راستای حفظ جایگاه و مرتبه امام رئوف گام بردارند و برند “رضوی” در تمام حوزه ها از جمله میزبانی شکل بگیرد.

مدیر هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد باید در افق ۱۴۰۴ بدرخشد؛ افزود: میزبانی اربعین توسط عراقی ها نمونه ای بارز از میهمان نوازی و خدمت رسانی بی دریغ است و در مشهد نیز نگاهمان این است مجاورین علی ابن موسی الرضا که از فرصت زیارت و همسایگی برخوردارند حس تعهد نسبت به زائران پیدا کنند.
موسوی یادآور شد: نوع نگاه باید در تمامی نهادها و تشکل های خصوصی و غیر خصوصی تغییر کند و در این راستا کمیته ای تشکیل شد تا نقطه آغازین فرهنگ سازی میزبانی و ریل گذاری حرکت های مردمی باشد و در مشهد مردم علاقمندند تا از زائران پذیرایی کنند.

وی تصریح کرد: خادمی فقط پوشیدن لباس نیست هر خراسانی در هر شکل و هر لباسی می تواند خادم افتخاری است و در این راستا سامانه “جهاد خدمت” برای ثبت خدمتگزاران افتخاری راه اندازی شده است .

موسوی در ادامه با اشاره به ورود آستان قدس رضوی با توان مضاعف گفت: خوشبختانه با سیاست ها آیت الله رئیسی که نگاه ایشان تنها به خدمت رسانی در داخل حرم نیست؛ در داخل و خارج از مشهد ایستگاههایی را برای استقبال زائر در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ ثبت نام در سایت جهاد خدمت از طریق وب‌سایت khadem8.com ، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۸۸ و ارسال عدد ۸ توسط شهروندان، تلفن ملی ۰۹۶۳۰۸ و نیز ربات تلگرامی سامانه جهاد خدمت برای علاقمندان فراهم شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن