اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

تسویه کامل معوقات فرهنگیان بازنشسته تا ۱۵ آذر

کد خبر : 7487

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش به تشریح سازوکار انتشار اوراق به منظور تامین مالی پاداش پایان خدمت بازنشستگان در سال ۹۴ پراخت و گفت: امیدواریم پس از طی فرآیندهای مربوط تا ۱۵ آذر کلیه معوقات بازنشستگان فرهنگی به صورت کامل و یکجا پرداخت شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل ازخراسان، منصور مجاوری اظهار کرد: فرآیند پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی در سال‌های ۹۳ و ۹۴ از سال گذشته شروع شد و موفق شدیم بخش اعظم پاداش پایان خدمت بازنشستگان در سال ۹۳ را در اسفند سال گذشته بپردازیم و حدود ۱۰ درصد باقی مانده نیز با تخصیص اعتبار دولت اوایل مهر جاری تسویه شد.

وی افزود:  برای پرداخت پاداش بازنشستگان سال ۹۴، ردیف اعتباری ویژه‌ای در بودجه ۹۵ درنظر گرفته و بنا شد سازمان مدیریت از طریق روش‌های تامین اعتبار خود اقدام کند.

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با بیان این که بر این اساس و به دنبال مصوبه هیئت وزیران در شب گذشته اجازه انتشار اوراق به وزارت آموزش و پرورش داده شد اظهار کرد: انتشار اوراق یک روش تامین منابع مالی و سرمایه‌ای است. منتظر هستیم تا امروز مصوبه یاد شده به صورت کتبی در اختیار ما قرار بگیرد تا بتوانیم فرآیندهای لازم را به کمک دستگاه‌های مرتبط از جمله بانک عامل، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه شروع کنیم و در اسرع وقت نسبت به تامین منابع مالی پاداش پایان خدمت اقدام کنیم.

مجاوری ادامه داد: این اعتبارات یکجا تامین و به صورت کامل واریز خواهد شد.

وی درباره سازوکار انتشار اوراق توضیح داد که  بر اساس آیین نامه خاص انتشار اوراق، فرآیندی وجود دارد که سازمان مدیریت به وزارت اقتصاد و آموزش و پرورش ابلاغ می‌کند و وزارت آموزش و پرورش به عنوان استفاده کننده اوراق، اوراق منتشره وزارت اقتصاد را از طریق بانک عامل دریافت می کند و کلیه اوراق از طریق شرکت های تامین سرمایه به پول تبدیل می‌شود و منابع مالی مربوط در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این که به هیچ وجه هیچ گونه سهام و اوراقی به بازنشسته تحویل نمی‌شود  گفت:  بدون استثنا کلیه بدهی بازنشستگان به حساب آن ها واریز خواهد شد.مجاوری افزود: ۳۰ هزار بازنشسته سال ۹۴ مشمول این برنامه هستند و ۲۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی ناشی از آن، از طریق انتشار اوراق تامین می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن