اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

زائرشهر رضوی رقیب هتل‌ها ومسافرخانه‌های بخش خصوصی نیست

کد خبر : 7413
تولیت آستان قدس رضوی در جریان بازدید از زائرشهر رضوی با تاکید بر اینکه این زائرشهر به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی در اسکان زائران نخواهد بود، گفت: جمعیتی که در زائرشهر رضوی اسکان خواهند یافت، آن جمعیتی نیستند که به طور معمول در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها اسکان می‌یابند، بلکه کسانی هستند که در کمپ‌ها اسکان داده می‌شوند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، تولیت آستان قدس صبح جمعه گذشته در حاشیه این بازدید، زائرشهر رضوی را اقامتگاهی برای اسکان زائران کم درآمد حضرت ثامن الحجج(ع) معرفی کرد و افزود: امروز متاسفانه جمعیت زیادی از زائران با درآمد‌های متوسط به پایین، توان مالی اسکان در هتل‌ها و میهمانپذیرها را ندارند و عموما در کمپ‌های شهرمشهد اسکان می‌یابند، بی تردید این نوع اسکان در شأن مشهد و میهمانان امام علی بن موسی الرضا(ع) نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین  «سیدابراهیم رئیسی»  با بیان اینکه زائرشهر رضوی به هیچ عنوان جایگزینی برای هتل‌ها و مسافرخانه‌های مشهد نیست، اظهار کرد: زائرشهر رضوی برای اسکان زائران کم درآمد بنا شده و اگر چه تلاش ما بر آن است که حداقل‌های مورد نیاز را برای اسکان مناسب چند روزه زائران در این زائرسرا فراهم آوریم، اما قطعا امکانات آن در حد و اندازه هتل‌ها نخواهد بود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از سرعت و پیشرفت انجام پروژه، اظهار کرد: در مناسبت‌های خاص مانند ۲۸ صفر و ایام شهادت حضرت امام رضا(ع) مشهد مقدس میزبان خیل عظیمی از زائران است که باید برای اسکان مناسب آن‌ها تدبیری اندیشید؛ تمام تلاش دست اندرکاران این پروژه بر آن است که تا پایان امسال فاز اول آن را به بهره برداری نزدیک کنند و امروز بخشی از عملیات عمرانی فاز دوم نیز آغاز شده است.
«خلیل اکبری» معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی ساختمان‌های زائرشهر را شامل دو بخش اقامتی و خدماتی معرفی و تصریح کرد: حدود ۲۱ درصد از کل فضای زمین ۳۵ هکتاری زائرشهر را ساختمان‌های اقامتی و حدود ۴ درصد را نیز فضاهای خدماتی اشغال خواهند کرد. بنابراین حداکثر حدود ۲۵ درصد از مساحت زمین را بنا اشغال می‌کند و ۷۵ درصد دیگر به فضاهای باز شامل زمین‌های ورزشی، فضاهای سبز، پارکینگ و … اختصاص می‌یابد.

 

وی در توضیح ساختمان‌های در دست احداث در فاز یک، گفت: در فاز یک ۳۱ بلوک احداث خواهد شد که ۲۸ بلوک آن به صورت سوئیت و ۳ بلوک دیگر به صورت سالنی، ویژه هیئت ها خواهد بود. در هر بلوک‌ اقامتی ۲۵ سوئیت ۴۰ متری احداث خواهد شد که دارای یک تراس، سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه کوچک است.
اکبری درباره بلوک‌های ویژه هیئت ها نیز اظهارکرد: بلوک‌های ویژه هیئت ها نیز دو طبقه است و در ورودی‌های سالن سرویس‌های بهداشتی و حمام عمومی قرار دارد و در محوطه جلوی این بلوک‌ها نیز فضاهایی به عنوان آشپزخانه در نظر گرفته شده است.

 

وی یادآور می شود: زائرشهر رضوی در راستای منشور هفت ماده‌ای رهبرمعظم انقلاب در حکم تولیت آستان قدس رضوی، در سه فاز و برای اسکان ۲۰ هزار زائر در زمینی به وسعت ۳۵ هکتار در ورودی مشهد از سمت بزرگراه باغچه در دست احداث است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن