اجتماعیستون اصلی

وظیفه نظارت اولیه پدیده و میزان را نداشتیم

کد خبر : 7351
معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه  روز پنجشنبه در همایش ملی صنعت و کارآفرینی در مشهد گفت: تولید کنندگان و صاحبان صنایع باید اعتماد  مردم برای مشارکت و سرمایه گذاری در طرح های تولیدی را جلب نمایند و به جای وام گرفتن از بانک ها روی سرمایه های مردمی حساب کنند.

نظارت اولیه با قوه قضاییه نیست.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، محمد باقر الفت در پاسخ به این سوال که آیا دستگاه قضایی به جای برخورد یک باره با موسساتی مثل پدیده و میزان نمی توانست با اقدامات پیشگیرانه برای حل و فصل موضوع ورود پیدا کند تا به تضعیف اعتماد مردم برای سرمایه گذاری و مشارکت با بخش خصوصی دامن نزند؟ گفت : نظارت اولیه بر چنین مواردی با قوه قضاییه نیست چراکه در قانون تجارت مکانیزم مشخصی برای نظارت پیش بینی شده است و می گوید در شرکت های سهامی عام ،سازمان حسابرسی و در سهامی خاص بازرسین در این مسئله وظیفه دارند.
وی اضافه کرد: مکانیزم نظارتی بخش خصوصی را قانون تجارت به عنوان یک قانون  پیش بینی کرده است و بنا نیست در یک کشور با ۸۰میلیون جمعیت که می خواهد به توسعه اقتصادی دست پیدا کندهمه جا  قوه قضاییه وظیفه نظارت را برعهده داشته باشد بلکه باید مکانیزم های نظارتی در خود این شرکت ها از پیش تعیین شود.
وی درباره دلایل طولانی شدن روند تصفیه حساب و پاسخگویی به مطالبات سهامداران پدیده و سپرده گذاران میزان گفت:من نمی دانم مدیر تصفیه این شرکت ها چه کسانی هستند و آیا اداره تصفیه برای این شرکت ها در خراسان تشکیل شده است یا نه اما باید امر تصفیه پیگیری شود. اگرچه هرچقدر یک شرکت گسترده ترفعالیت کرده باشد تصفیه آن زمانبرتر خواهد بود .
در این رابطه حسین مقصودی رییس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه جلسه روز پنجشنبه مجمع با استاندار یکی از پربارترین جلسات درباره پدیده و میزان طی دو سال گذشته بود، گفت: همانطور که قبلا هم گفته بودم مشکل اساسی در سر راه حل این مسئله عدم اقدام هماهنگ همه دستگاه های متولی است آنچنان که می توانیم بگوییم اگرچه در آغاز راه برای پدیده و میزان گام های موثری برداشته شد اما اکنون بسیاری از مصوبات و وعده های مطرح شده توسط مسئولان و وزرا عملیاتی و محقق نشده است .
نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به طرح سوال نمایندگان از وزرای اقتصاد و کشور در باره موسسات مالی و پدیده شاندیز گفت: وزیر اقتصاد برای پاسخگویی به سوالات وقت خواستند اما به وی گفتیم که وقت باقی مانده در حل مسئله پدیده و میزان و موسسات اعتباری دیگر ثانیه ای است .حمید گرمابی نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس نیز در این خصوص گفت:برای بررسی مشکلات پدیده در جلسه مقرر شد در هفته های آتی جلسه ای با حضور استاندار احتمالا در تهران برگزار و به طور اختصاصی به حل مشکلات پدیده پرداخته شود که اگر موفق به برگزاری جلسه در تهران شویم وزرای مربوط نیز حضور خواهند داشت.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن