اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد کاملا آمادگی میزبانی پایتخت فرهنگی جهان اسلام را دارد

کد خبر : 7380

رییس مجمع جوانان کنفرانس اسلامی گفت: در حال حاضر می توان گفت مشهد کاملا آمادگی میزبانی پایتخت فرهنگی جهان اسلام را دارد.

به گزارش صبح مشهد، سفیرالشاد اسکندراُف در حاشیه مراسم چهارمین اختتامیه اجلاس مدل همکاری اسلامی که به میزبانی شهرداری مشهد در تالار شهر برگزار شد؛ در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تشکر از شهرداری مشهد برای میزبانی شایسته در این همایش، اظهار کرد: چهارمین مدل اجلاس شبیه سازی سازمان همکاری اسلامی در مشهد با حضور ۴۴ عضو این سازمان برگزار شد و دستاوردهای موفقیت آمیزی را به همراه داست.

 

وی با بیان اینکه بهترین و تاثیر گذارترین دانشجویان در این اجلاس حضور داشتند؛ تصریح کرد: این جوانان در ارتباط با موضوعات وحدت، همبستگی جهان اسلام و همچنین چالش ها، موضوعات و مسائل پیش روی جهان اسلام با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند و در واقع این اجلاس باعث رشد و توسعه ذهنی دانشجویان شد.

وی در خصوص تفاوت این اجلاس با سه اجلاس قبلی گفت: در این اجلاس جوانان عمیقتر به مسائل منطقه ای نگاه کردند که نسبت به دوره های گذشته عمق و فهم بیشتری برایشان به همراه داشت.

رییس مجمع جوانان کنفرانس اسلامی وجود بارگاه ملکوتی ثامن الحجج در این شهر که موجب معنویت این شهر شده را وجه تمایز این اجلاس با دیگر اجلاس ها دانست و افزود: این شخصیت معنوی قطعا موجب تحول معنوی وروحانی جوانان شرکت کننده در این اجلاس شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اتخاذ هر سیاستی در جوامع نیازمند حمایت مردم است؛ جوانان به عنوان بخش مهمی از جامعه نقش بسار مهمی را ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر واقعیت زندگی است و اگر اختلاف نباشد زندگی معنی ندارد؛ اطهار کرد:  علی رغم اختلافات در این اجلاس به یک توافق وهمدلی و در نهایت به یک بیانیه ای رسیدند که بتوانند ان را در جهان اسلام مورد استفاده قرار دهند.

 

اسکندراُف با اشاره به چهار دستاورد بسیار مهم  دراین اجلاس، عنوان کرد: بحث زدودن محیط تنش در محدوده قلمرو دنیای اسلام، تلاش برای دفع شر گروههای تروریستی مانند داعش، توجه به پناهندگان و مسائل حقوق بشری انان  چه افراد داخل جهان اسلام و چه مسلمانانی که در اروپا پناهنده شدند و آخرین  و مهمترین دستاورد که در قطعنامه اعلام شد همکاری ها و مشارکت های اقتصادی و سرمایه گذاری بین کشورهای عضو منطقه است.

 

وی در پایان با اشاره به رویداد مشهد ۲۰۱۷ گفت: در حال حاضر می توان گفت مشهد کاملا آمادگی میزبانی پایتخت فرهنگی جهان اسلام را دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن