اسلاید شوستون اصلیهویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامی

با المان نمی توان میدان شهدا را احیا کرد

کد خبر : 7373

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با المان سازی نمی توانیم میدان شهدا را دوباره احیا کنیم.

به گزارش صبح مشهد، «نصرا… پژمان فر» نیز در حاشیه نشست شورای راهبری و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سرجمع بررسی ها باید قبول کنیم که میدان شهدا به تغییراتی نیاز داشت اما تغییرات می توانست بسیار بهتر از وضع فعلی باشد و در کنار نگاه عمرانی، به مسائل فرهنگی، اجتماعی و هویتی هم توجه شود.

 

وی ادامه داد: اشکال کار این است که در تمام اقدامات شهری فقط از کارشناسان عمرانی استفاده می کنیم و جهت کار هم فقط به سوی مسائل اقتصادی و سود است که این رویه در مورد میدان شهدا نیز وجود داشته است.
طرح میدان شهدا هویت مشهد  را زیر سوال می برد
وی با بیان اینکه پروژه میدان شهدا هویت مشهد را زیر سوال می برد، اظهار کرد: البته آغاز و اجرای بخش عمده ای از کار در دوره های گذشته بود اما امروز باید کاری کنیم که در فضای موجود و با برنامه ریزی ادامه کار قابل دفاع باشد و نواقص موجود نیز جبران شود.

 

پژمان فر با رد این فرضیه که رویکرد اجرای طرح میدان شهدا پس از این باید تمام و کمال فرهنگی باشد و ساختارهای موجود از رده خارج شود، تصریح کرد: این رویکرد را افراطی می دانم اما نواقص موجود را هم با دعوت از کارشناسان خبره باید برطرف کرد.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: در تمام دنیا وقتی به مرکز یک شهر می روید، باید هویت آن شهر آشکار شود اما فضای کالبدی میدان شهدا نشان دهنده هویت مشهد نیست بنابراین باید روی این فضا کار کنیم و هزینه های آن را نیزبپذیریم.

 

وی بابیان اینکه با المان سازی نمی توانیم میدان شهدا را دوباره احیا کنیم، عنوان کرد: البته ارتفاع سازی و افزایش برج ها نیز به شدت با نماد مشهد مغایرت دارد.

 

وی گفت: در اجرای پروژه میدان شهدا نگران پول برای تأمین هزینه ها نیستم، بلکه نگرانم به بهانه نبود پول اجازه بدهیم هر اتفاقی برای میدان شهدا بیفتد، زیرا تراز صفر کلاه گشادی بود که بر سر مدیریت شهری گذاشته شد تا هر اتفاقی دور و اطراف حرم و میدان شهدا بیفتد.

 

پژمان فر با بیان اینکه برای پیوست فرهنگی میدان شهدا نباید به دنبال ایجاد کار تشریفاتی باشیم، افزود: با ساخت چند مجسمه که دست بر سینه و رو به روی حرم هستند نمی توان برای مشهد پیوست فرهنگی ایجاد کرد و باید همانند میدان امام در اصفهان به گونه ای عمل کرد که میدان شهدا به افتخار مشهد تبدیل شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن