اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

بانک ها رباخواری دارند، حرف خدا را باور نکردیم

کد خبر : 7345
انتقاد از وجود  ربا در نظام بانکی  کار را به جایی رسانده که  آیت ا… جوادی آملی از مراجع عظام تقلید  در جلسه درس خود با صدایی بغض آلود از این مسئله لب به انتقاد گشود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، درس خارج تفسیر روزهای پیش این مرجع تقلید بسیار تکان دهنده بود. ایشان که پیش تر نیز انتقادهای جدی به وجود ربا در نظام بانکی وارد کرده بود، این بار با  صدایی  بغض آلود سخن خود را تکرار کرد.
آیت ا… جوادی آملی در ادامه تفسیر سوره حجرات با بیان این که خصیصه اسلام تنها کمک به فقیر نیست چرا که کافران هم این خصیصه را دارند؛ اظهار کرد: امام علی(ع) فرمود من اگر فقر را ببینم گردن او را می‎زنم، من اجازه نمی‎دهم که بیکاری باشد، ربا باشد و دزدی باشد، صدقه دادن یک امر عاطفی است و نه یک امر عقلی، آن که عقلی است ایجاد اشتغال و تولید و جلوی بانک‎ها را گرفتن است، شما یک کشوری را پیدا کنید که برای فقرا سازمان و نهاد نداشته باشد.
به گفته این مرجع تقلید، پیش از انقلاب در راهپیمایی‎ها، روحانیان جلو بودند، مردم سه جا را آتش می‎زدند، یکی شراب‎فروشی‎ها، یکی بانک‎ها و دیگری سینماها، بعد از انقلاب شراب‎فروشی‎ها سه قسم شد، یک عده واقعا توبه کردند، یک عده فرار کردند و یک عده رفتند در زیرزمین، بعد از انقلاب سینماها سه قسم شدند، یک عده واقعا توبه کردند، یک عده هم فرار کردند و یک عده هم رفتند به دنبال کنسرت‎های زیرزمینی، بانک‎ها اما همچنان باقی ماندند و رباخواری دارند، ما واقعا حرف خدا را باور نکردیم.
وی بیان کرد: آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند، تعارف هم ندارد، با این‎که فرهنگ ما فرهنگ شهادت است اما تا آمریکا گزینه نظامی را مطرح می‎کند، برخی از وی حساب می‎برند، قرآن می‎فرماید گزینه نظامی روی میز قرآن من است، ما باور نکردیم.
حضرت آیت ا… جوادی در ادامه در حالی که بغض گلوی وی را گرفته بود و اشک در چشمانش حلقه زده بود، مراتب تاثر و ناراحتی خود را از وجود ربا در سیستم بانکی ابراز کرد.
وی گفت: ما می‎خواهیم اقتصاد مقاومتی درست بکنیم، این فقط با سفارش و توصیه که حل نمی‎شود؛ این(ربا) جنگ با خداوند است، الان این پولی که شما می‎گذارید چه تحریم باشد، چه نباشد، چه تورم باشد و چه تورم نباشد، می‎گویند سود دارد و سود علی‎الحساب دارد.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن