اسلاید شواقتصادیستون اصلی

هیچ اقدامی در سطح استان به خاطر عدم تخصیص بودجه معطل نمانده است

کد خبر : 7357

استاندار خراسان رضوی گفت: تمام این اقدامات با حمایت های دولت، دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و علی رغم تمامی تنگناهای اعتباری صورت گرفته و هیچ اقدامی در سطح استان به خاطر عدم  تخصیص بودجه معطل نمانده است.

 دیدار کردند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رئیس و اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با استاندار خراسان رضوی دیدار کردند.

علی رضا رشیدیان در این دیدار ضمن تسلیت و تعزیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و شهادت امام سجاد (ع)، اظهار داشت: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید، توسعه ی متوازن و توجه به نقاط کمتر توسعه یافته است که در همین راستا به مناطق حاشیه ی شهر مقدس مشهد توجه ویژه ای شده است.
وی افزود: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به نقاط حاشیه ی شهرمشهد مقدس، علاوه بر اقداماتی که از سوی دولت صورت گرفته، با محوریت ولی فقیه در استان و برخی تشکل های مردمی نیز فعالیت های چشمگیری انجام شده است.
استاندار خراسان رضوی، حل مشکل حاشیه نشینی را در گرو رسیدگی همه جانبه به روستاها دانست و گفت: با ارتقای خدمات رسانی به روستاها و پایداری جمعیت در این مناطق، شاهد رونق تولیدات کشاورزی و رفع این چالش خواهیم بود.
رشیدیان تصریح کرد: اهمیت موضوع حاشیه نشینی در کلانشهر مشهد مقدس با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در هشت پهنه و ۶۶ محله که معادل جمعیت برخی از استان های کشور است؛ بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: بسته ی ساماندهی حاشیه ی شهر مشهد با کمک صاحب نظران، نخبگان و دستگاه های اجرایی مرتبط تدوین و به وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، ارائه شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: اعتبار پیش بینی شده برای اجرایی شدن این بسته ی پیشنهادی، دو هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است که باتوجه به محدودیت های منابع دولتی مقرر شد اعتبار مورد نیاز، از سه منبع دولت، شهرداری مشهد و بخش خصوصی تامین شود.
رشیدیان افزود: به منظور تسریع در روند کار و تامین بودجه، اولویت های این بسته ی پیشنهادی احصا و امروز در قالب ۱۴ محور در ۴۱ برنامه با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد تومان به معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، ارائه شد.
وی خاطر نشان کرد: در دو سال اخیر ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد به صورت ویژه تشکیل و مباحث در چهار محور شامل مسائل کالبدی، فرهنگی و اجتماعی، امنیتی و نیز موضوعات خاص اقتصادی و مالی پیگیری می شود.
رشیدیان تصریح کرد: برای حل و فصل موضوعات مرتبط، اقداماتی در موضوعات ستادی و راهبردی، اجرایی  و ساختاری و  اطلاع رسانی، در حال انجام است.
استاندار خراسان رضوی، اجرای پروژه های آّبرسانی در حاشیه شهر از جمله اجاره ی چهار محل برای کلانتری های جدید، گاز و برق رسانی، اقدامات وسیع اداره کل تبلیغات در ۲۲ عنوان برنامه فرهنگی و اقدامات گسترده ی شهرداری در بهسازی معابر، برنامه های بسیج سازندگی در مرمت و بازسازی ۱۰۰ مسجد و ساخت خانه عالم، اقدامات شرکت عمران و بهسازی شهری در بحث مطالعات و تخصیص زمین شهری و طرح مشارکتی و احیای کشف رود را از دیگر دستاوردهای ستاد بازآفرینی و توانمند سازی سکونتگاه های غیر رسمی استان برشمرد.
وی گفت: احداث تصفیه خانه ی ۸۳ هزار متر مکعبی، پیمان سپاری ۳۰۰ کیلومتر احداث شبکه ی فاضلاب و اجرای ۷۰ کیلومتر آن، اجرای ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پروژه های ی برق رسانی، ۲۴ میلیارد تومان گاز رسانی، ۴۵۰ میلیارد تومان در حوزه ی مخابرات از جمله اقداماتی است که طی دوسال گذشته در حاشیه ی شهر صورت گرفته است.
رشیدیان آزاد سازی هزار هکتار از اراضی بستر و حریم روخانه ی کشف و تحویل ۹۰ هکتار آن به شهرداری برای احداث بوستان و فضای سبز، احداث ۴۲ مرکز جامع سلامت، ۱۱۷ پایگاه غربالگری، باز سازی و احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شهید هاشمی نژاد، ساخت یک باب بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در ابتدای جاده ی سرخس با همکاری آستانقدس و وزارت بهداشت، راه اندازی مراکز مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی را از دیگر مواردی برشمرد که از سوی دولت یازدهم در حاشیه ی شهر انجام شده است.
استاندار خراسان رضوی حضور موثر نهادهای حمایتی مثل کمیته ی امداد و بهزیستی و همچنین اداره کل فنی و حرفه ای برای توانمند سازی و حرفه آموزی ساکن این مناطق را از جمله فعالیت هایی دانست که در راستای ایجاد اشتغال انجام شده است.
وی گفت: عنایت خاص به موضوع آموزش و پرورش و احداث ۱۸ مدرسه با ۱۸۹ کلاس درس از جمله اقدامات شاخص در این حوزه بوده است.
به مقوله ی ورزش و تربیت بدنی نیز در این مناطق اهتمام ویژه ای شده است و علاوه بر احداث بوستان هایی به همین منظور با همکاری سپاه و تربیت بدنی سوله های چند منظوره ی صالحین احداث شده است.
رشیدیان گفت: هم اکنون ۱۲۰ سازمان مردم نهاد در شاخه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سلامت در حاشیه ی شهر مشغول به فعالیت هستند.
استاندار خراسان رضوی افزود: جمع آوری معتادان متجاهر و انتقال آن ها به مراکز ماده ی ۱۵ و ۱۶ ، پاکسازی مناطق آلوده و ساماندهی اتباع خارجی نیز در این مناطق با جدیت دنبال شد.
وی تاکید کرد: تمام این اقدامات با حمایت های دولت، دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و علی رغم تمامی تنگناهای اعتباری صورت گرفته و هیچ اقدامی در سطح استان به خاطر عدم  تخصیص بودجه معطل نمانده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن