اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی مرکز تعاملات بین المللی ملت ها و دولت های اسلامی

کد خبر : 7307

جانشین شهردار مشهد در رویداد مشهد ۲۰۱۷ گفت: برای معرفی رویداد مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی این شهر باید مرکز تعاملات بین المللی و بویژه تعاملات بین دولت های اسلامی شود.

چهارمین اجلاس مدل سازمان همکاری سازمان اسلامی از شنبه اول آبان ماه جاری به میزبانی شهرداری مشهد با حضور بیش از ۱۰۰ جوان از ۴۰ کشور مسلمان به صورت غیر رسمی آغاز به کار کرد و در روز چهار شنبه با حضور «سید عباس عراقچی» معاون وزارت امور خارجه، «طاها اوزان» عضو پارلمان ترکیه و رئیس کمیته روابط بین الملل مجلس این کشور و «الشاد اسکندراف» رئیس مجمع جوانان جهان اسلام و دانشجویانی از حوزه جغرافیایی سازمان همکاری های اسلامی و اقلیت های مسلمان از کشورهای غیر عضو ، اساتید برجسته، دیپلمات ها و سایر مقامات و متخصصین کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی به صورت رسمی افتتاح شد.

در این اجلاس جوانان نخبه با مسائل عمده به ویژه مشکلاتی از قبیل تروریسم، فرقه گرایی و افراطی گری که امروز دنیای اسلام گرفتار آن شده، آشنا می شوند.

به گزارش صبح مشهد علی اصغرعنابستانی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به اینکه مشهد در سال ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام است این شهر باید مرکز تعاملات بین المللی و بویژه تعاملات بین دول اسلامی باشد؛ لذا شهر داری مشهد ضروری دانست تا برای این تعامل برنامه های مختلفی در مشهد برگزار کند.

وی تصریح کرد: به همین منظور اولین برنامه شهرداری مشهد برای استقبال از مشهد ۲۰۱۷ با همکاری دانشگاه فردوسی برگزاری اجلاس ایکاس، اجلاس منطقه ای جاده ای ابریشم در مهر ماه سال جاری بود و اکنون نیز شاهد برگزاری اجلاس مدل سازمان همکاری اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این اجلاس نخبگان و دانشجویان خاص کشورهای اسلامی هستند؛ افزود: جوانان در این اجلاس با تمرین همبستگی مسائل مختلف جهان اسلام را در اشل کوچک برای ایجاد آمادگی، تعاملات مثبت بین کشوررهای اسلامی و عهده دار شدن مسئولیت های مختلف در کشورهای خود بررسی می کنند.

جانشین شهردار مشهد در رویداد مشهد ۲۰۱۷ بیان کرد: این برنامه ها مقدمه ای برای ورود به سال ۲۰۱۷ است.

وی با اشاره به میزبانی شایسته شهرداری مشهد برای این اجلاس عنوان کرد: هدف از برگزاری چنین اجلاس هایی تبدیل مشهد به مرکز تعاملات بین المللی بین کشورهای اسلامی است.

وی یکی از اهداف رویداد مشهد ۲۰۱۷ را معرفی هویت دینی، توانمندی مشهد و هویت رضوی این شهر به دنیای اسلام عنوان کرد و گفت: با برگزاری این اجلاس ها به این اهداف میرسیم.

عنابستانی اظهار کرد: چهارمین اجلاس بین المللی مدل سازمان همکاری اسلامی هفت روز در قالب پنل، جوانان را با هویت مشهد، آرمانهای انقلاب اسلامی و ظرفیت های موجود این شهر آشنا می کند.

وی تصریح کرد: مهمانان این اجلاس در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران برای رساندن پیام ما به کشورهایشان هستند و اجلاس کشورهای اسلامی ما را به یک مسیر مناسبی سوق خواهد داد.

گفتنی است؛ مجمع جوانان جهان اسلام مقدمه ای برای رویداد مشهد ۲۰۱۷ است تا از این طریق هویت تاریخی و رضوی مشهد به جهانیان معرفی شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن