اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

برگزاری جلسات مناظره همراه با مدارا برای معرفی مشهد به جهان در ۲۰۱۷

کد خبر : 7221

عضو کمیته علمی چهارمین اجلاس مدل سازمان همکاری اسلامی گفت: شهرداری مشهد جلسات مبتنی بر گفتگو، مناظره، و مدارا که از دیدگاههای ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) بوده را در برنامه هایش پیش بینی کند و با تعامل با سایر ملت ها و کشورهای اسلامی و غیر اسلامی اسلام واقعی را به جهان معرفی کند.


به گزارش صبح مشهد مهدی زاکریان در حاشیه چهارمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی این اجلاس را مدل شبیه سازی برای دانشجویانی دانست که قرار است در جامعه ایفای نقش موثری داشته باشند و رهبران آتی جوامع خود باشند.

وی عنوان کرد: اجلاس های شبیه سازی برای آموزش، پژوهش و مهارت طراحی شده اند تا دانشجویان در رشته های حقوق بین الملل، روابط بین الملل، علوم سیاسی، علوم اجتماعی، اقتصاد و رشته های مشابه با بهره گیری از روش های علمی و با خطای کمتر و دقت بیشتری درباره مسائل کشور خود تصمیم بگیرند.

مدیر مسئول فصل نامه مطالعات بین المللی ادامه داد: این اجلاس باید در راستای مدل شبیه سازی که برای ارتقای مهارت کاربردی، علمی و پژوهشی دانشجویان آن رشته ها پیش بینی شده تحلیل و تفسیر شود و من برگزاری چنین اجلاس هایی را مثبت و سودمند می دانم.

وی در خصوص تاثیر این اجلاس در جهان گفت: اگر چه این اجلاس بسیار مهم و کارآمد است و سبب افزایش مهارت، آموزش و پژوهش شرکت کنندگان می شود ولی نباید توقع داشته باشیم با برگزاری اولین اجلاس شبیه سازی تقریبا بین المللی در مشهد در سطح جهانی اثر گذارد؛ اما شرکت کنندگان خارجی در این اجلاس با انتقال پیام این نشست به کشورشان تاثیر بسزایی خواهند داشت.
وی افزود: اما اینکه این اجلاس چه میزان در کشورهای دیگر اثر دارد باید تا پایان اجلاس صبر کنیم و دستاوردهای فعالیت این دانشجویان در مدل های شبیه سازی را بررسی کنیم که ایا این دستاوردها به شناخت بیشتر ار این اجلاس واین برنامه کمک کرد و موفق بود؟

وی در خصوص مشهد ۲۰۱۷ بیان کرد: با توجه به اینکه مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است باید امیدورار باشیم که این شهر در سایر کشور ها بیشتر شناخته شود چرا که پایتخت یعنی محل تبادل فرهنگ، فکر، سنت، اقتصاد، مردم و ملت ها؛ لذا ما باید این انتخاب را به فال نیک بگیریم.
زاکریان تصریح کرد: شهردای مشهد برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد و رسیدن به اهداف مورد نظر ازجمله معرفی امام رضا (ع) تلاش می کند.

وی عنوان کرد: در مدت حضور امام رضا (ع) در مشهد این شهر مرکز مناظره بود و از سرزمین های دیگر برای مناظره علمی با امام رضا (ع) می آمدند و ایشان حتی با کسانی که همفکرشان نبودند با مدارا رفتار می کردند.

وی تصریح کرد: شهرداری مشهد جلسات مبتنی بر گفتگو، مناظره، و مدارا که از دیدگاههای ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) بوده است؛ در برنامه هایش پیش بینی کند و با تعامل با سایر ملت ها و کشورهای اسلامی و غیر اسلامی اسلام واقعی را به جهان معرفی کند.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اسلام هراسی اظهار کرد: من معتقد نیستم عربستان صعودی اسلام هراسی می کند چرا که این کشور، اسلامی، دوست و برادر مسلمانان است؛ منتهی سلایق نامناسبی را که سبب ساز بحران در منطقه شده انتخاب کرده است و این نوع رفتار عربستان موجب قوت بیشتر مخالفان اسلام شد.

وی افزود: عربستان حق دارند مثل ما فکر نکند ولی حق ندارند اختلافات را تبدیل به بحران کنند که موجب گسترش اسلام هراسی شود.
وی با اشاره به موضوع حجاب در جهان گفت: دموکرسی یک ارزش نیست بلکه ابزار و شیوه مدیریتی است ولی برخی از کشورها مخصوصا کشورهای اروپای غربی مانند آلمان و فرانسه می خواهند این شیوه و متد را تبدیل به ارزش کنند که این خطا است برای همین با حجاب مخالفت می کنند و می گویند حجاب ضد ارزش های ما است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن