اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

مشهد۲۰۱۷ جایگاه مشهد را در جهان تثبیت می کند

کد خبر : 7182

سخنران چهارمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی گفت:مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است و برگزاری نشست های این چنینی می تواند مشارکت سازنده و مثبت برای مشهد داشته باشد و در واقع جایگاه مشهد را در جهان تثبیت کند.

به گزارش صبح مشهد، اسماعیل یالیاچی در حاشیه چهارمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این اجلاس و تاثیر آن در جهان اظهار کرد: کشورهای اسلامی به نشست های این چنینی بیشتر نیاز دارد چرا که این گونه نشست ها زمینه را برای رسیدن به یک راه حل آماده می کنند.

وی تصریح کرد: این نشست ها فقط راه حل ارائه نمی دهند بلکه اقدام سازنده ای برای رسیدن به یک راه حل نیز هستند.

وی بیان کرد: برگزاری این رخدادها موقعیت و اقدام مناسبی برای تحقق این فرمان الهی است که می فرماید« لتعارفو…» “بین قبایل مختلف این آشنایی را ایجاد کنید “.

یالیاچی یکی از مشکلات بین مسلمانان راعدم اعتماد به یکدیگر دانست و افزود: یکی از روش های اعتماد سازی این است که ارتباطات و تعاملات را بیشتر کنیم و به عبارت دیگر تعارفو را بیشتر انجام دهیم.

وی در ادامه گفت: احتمالا بسیاری از افراد شرکت کننده در این اجلاس مانند من اولین تجربه حضورشان در اجلاس است همچنین بسیاری از شرکت کنندگان در جلسه ممکن است بار اول باشد که با یک آفریقایی مواجه می شوند و یا شرکت کنندگان افریقایی در این اجلاس بار اول باشد که با یک فرد غیر افریقایی مواجه می شوند بنابراین این نشست ها می تواند به ارتباطات و شناخت افراد از یکدیگر کمک بیشتری کند.

استاد مطرح دانشگاه استانبول اظهار کرد: مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است و برگزاری نشست های این چنینی می تواند مشارکت سازنده و مثبت برای مشهد داشته باشد و در واقع جایگاه مشهد را در جهان تثبیت کند.

وی در ادامه بیان کرد: مشهد شهری زیبا و دوست داشتنی و دارای فضای سبز و باغ های بسیار زیبایی است؛ نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است؛ همه چیز در ان به تعادل وجود دارد و در کل شهر قشنگی است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های شهرداری مشهد فضای سبز است؛ اظهار کرد: شهرداری مشهد برای حفظ باغ ها و فضای سبز بسیار تلاش می کند.

این کارشناس بین الملل اظهار کرد: نقش دانش اموزان و دانشجویان مسلمان در معرفی اسلام رحمانی بسیار حیاتی است؛ بسیاری از کسانی که به داعش ملحق می شوند بی سواد هستند و قسمت اعظم انان تحصیل کرده و دانشجو هستند؛ این در حالی است که تصوری از امت و مفهوم امت ندارند بلکه صرفا خود را محدود به فرقه هایی کردند که به آن تعلق دارند؛ بنابراین دانش اموزان و دانشجویان نقش بسیار مهمی خواهند داشت.

وی بیان کرد: این اجلاس قطعا در اتحاد بین مسلمانان تاثیر گذار است ولی از طرفی دیگر نباید انتظارات بیش از اندازه ای از این اجلاس داشته باشیم؛ چون باعث ناامیدی می شود.

سخنران و استاد چهارمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی در ادامه بیان کرد: سازمان همکاری اسلامی بزرگترین سازمان بعد از سارمان ملل است ولی در مقایسه با موقعیتش احتمالا ضعیف ترین سازمان بین المللی است.

وی اتحاد بین کشورهای اسلامی را موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: با نگاه به مشکلات جدی مسلمانان وضعیت سازمان همکاری های اسلامی شرم آور است.

یالیاچی تصریح کرد: با منابع و توانی که در اختیار کشورهای این سازمان مانند ایران، مصر، ترکیه و عربستان است اگر برای اهداف اسلامی متحد شوند تاثیرات سازنده ای خواهند داشت ولی متاسفانه به جای همکاری و اتحاد برای رسیدن به هدف، با یکدیگر می جنگیم.

وی با بیان اینکه وظیفه و رسالت این سازمان ایجاد اتحاد بین مسلمانان است؛ اظهار کرد: به نظر من سازمان همکاری اسلامی تا الان در این زمینه اصلا موفق نبوده است و این عدم موفقیت شرم اور است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن