اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

پیش بینی ۴ میلیارد تومان اعتبار خدمت رسانی به زائران حسینی در عراق

کد خبر : 7031
رئیس ستاد دائمی اربعین شهرداری مشهد گفت: سرفصل اعتبارات ستاد اربعین، در سرفصل اعتبارات مالی شهرداری دیده شده و ذیل اعتبارات بودجه شهرداری مشهد به مبلغ ۴ میلیارد تومان است و بخش عمده ای از محل صرفه جویی است و نسبت به اعتبارات شهرداری به میزان یک عدس است.
به گزارش صبح مشهد  سید وحید موسویان روز گذشته در نشست خبری اعلام برنامه های ستاد دائمی اربعین شهرداری مشهد، با اشاره به اهمیت برپایی اجتماع عزاداران در پیاده روی اربعین شهادت امام حسین(ع) اظهار کرد: شهرداری مشهد برای دومین سال با بهره گیری از تجربه سال گذشته، اولین ستاد رسمی و دائمی را برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تشکیل داده است که در ۴ عرصه تخصصی اسکان و برپایی موکب، خدمات شهرداری، حمل و نقل و عرصه فرهنگی فعالیت می کند.

 

آمادگی برای اسکان ۳۰ هزار نفر در نجف و کاظمین
وی با بیان این که فعالیت ستاد اربعین با مجوز نمایندگان مردم در شورای شهر و بدون رای مخالف و با حمایت حداکثری رقم خورده است، افزود: ۱۲۰۰ نفر از کارکنان شهرداری ۱۷ آبان ماه برای خدمت رسانی به زائران حسینی در ۴ شهر نجف، کربلا، کاظمین و ایوانیه اعزام می شوند. وی با بیان این که ریاست ستاد اسکان و حمل و نقل استان خراسان رضوی با شهرداری مشهد است، از آمادگی ستاد اسکان برای اسکان ۳۰ هزار نفر در دو شهر نجف و کاظمین خبر داد و گفت: موکب هایی که ستاد اربعین شهرداری برپا می کند، با عنوان موکب الامام الرضا(ع) فعالیت خواهد کرد.

اعزام ۶۰۰ پاکبان و ۲۰۰ اتوبوس
موسویان ادامه داد: ۶۰۰ نفر از پاکبانان شهرداری مشهد نظافت و کمک به پاکسازی در نجف و کاظمین را بر عهده خواهند داشت. علاوه بر این ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیز زائران حسینی را جا به جا می کنند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان به بیان فعالیت های ستاد در عرصه فرهنگی پرداخت و گفت: در این عرصه، تبلیغ، ارائه محصولات فرهنگی، اطلاع رسانی و رسانه و فضاسازی و تشکیل حلقه های فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد.

۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده در سرفصل اعتبارات شهرداری
رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد در پاسخ به سوال «شهرآرا» مبنی بر میزان اعتبار در نظر گرفته شده توسط شهرداری برای خدمت رسانی به زائران حسینی در عراق گفت: سرفصل اعتبارات ستاد اربعین، در سرفصل اعتبارات مالی شهرداری دیده شده و ذیل اعتبارات بودجه شهرداری مشهد به مبلغ ۴ میلیارد تومان است و بخش عمده ای از محل صرفه جویی است و نسبت به اعتبارات شهرداری به میزان یک عدس است.

وی گفت: برای اسکان و هزینه های دیگر زائران نیازمند مشارکت های مردمی هستیم. در همین زمینه همایش «نذر زائر پیاده» برگزار شد و کمپینی نیز با عنوان «نذر پتو» برای زائران پیاده شکل گرفته است و مردم می توانند با کمک نقدی یا نذر پتو به زائران کمک کنند.

ستاد مستقل شهرداری برای دهه آخر صفر مشهد شکل گرفته است
موسویان در پاسخ به این سوال که آیا خدمات رسانی شهرداری در عراق در میزبانی مشهد در ایام آخر صفر به زائران پیاده رضوی خللی وارد نمی کند، با بیان این که ستاد مستقلی برای مدیریت روزهای پایانی صفر در مشهد شکل گرفته است، گفت: بخشی از امکانات به عراق منتقل می شود، ضمن این که چون کاروان اعزامی به عراق حدود یک هفته قبل از ۲۸ صفر به مشهد وارد می شود، امکانات و نذور مردمی که در اربعین استفاده نشده باشد، در اختیار زائران پیاده رضوی قرار می گیرد و به همین دلیل عنوان این طرح ها «نذرزائر پیاده» گذاشته شده است و می تواند هم در عراق و هم در مشهد استفاده شود. وی به همکاری کامل شهرداری با آستان قدس اشاره و اظهار کرد: به خوبی و با مدیریت مناسب، کارها بین شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی هماهنگ شده است و امسال آستان قدس با توان بسیار زیاد برای اربعین خدمت رسانی خواهد کرد.
اعزام ۷٫۵ درصد ناوگان حمل و نقل
صحراگرد مسئول کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات آسیب شناسی فعالیت ستاد، گفت: از دستاوردهای اربعین سال گذشته این بود که از تجربیات حاصل از آن برای ۲۸ صفر در راستای خدمت رسانی به زائر امام رضا(ع) بهره گرفتیم.
نیشابوری مسئول کمیته حمل و نقل این ستاد نیز اظهار کرد: ۷ و نیم درصد کل ناوگان برای سرویس دهی به زائران در عراق به کار گرفته می شود و با برنامه ریزی انجام شده و افزایش فعالیت همکاران به خدمات رسانی به شهروندان خللی وارد نمی شود. وی همچنین گفت: امسال شرکت های قطعه سازی خودرو اعلام آمادگی کرده اند تا قطعات و لوازم یدکی اتوبوس ها را به صورت امانی در اختیار کمیته حمل و نقل ستاد اربعین قرار دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن