اجتماعیستون اصلی

موافقت شورای اسلامی شهر با اعزام ۱۲۰۰ نفر از نیروهای داوطلب شهرداری جهت پاکبانی، حمل و نقل و مواکب در اربعین به کریلا

کد خبر : 6981

شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اعزام یک هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای شهرداری در قالب کاروان خادم‌الحسین (ع) جهت حضور در مراسم اربعین به کربلا موافقت نمود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بررسی لایحه شهرداری در خصوص تفویض اختیار به شهردار در خصوص اعزام کاروان خدام الحسین(ع) به کشور عراق ادامه یافت.
شهردار مشهد مقدس در این باره اظهار کرد: سال گذشته منشاء خدمات فراوانی در بحث اربعین توسط شهرداری مشهد بودیم و طبق همکاری که با شهرداری نجف و حولی به‌عمل آمد، فرهنگ زیبایی در مورد نظافت را به آن شهر منتقل کردیم.
سید صولت مرتضوی ادامه داد: جمعی از همکاران ما توفیق همکاری در ارائه این خدمات را در عراق پیدا کردند که امسال هم به سبک سال قبل اما با تجربه بیشتر و حجم کار بیشتر اما با هزینه‌ای کمتر وارد کار شده و قصد داریم یک هزار و ۲۰۰ نفر از پرسنل خدمات شهری و خیل عظیمی از داوطلبان مردمی را هم برای اسکان و هم برای اطعام زائران به عراق اعزام کنیم.
وی افزود: ما به هیچ عنوان هزینه‌ای برای شهر و کشور دیگر نداریم بلکه قدری از هزینه‌های ۲۰۰ هزار زائر مشهدی که امسال به عتبات می‌روند را پرداخت می‌کنیم.
شهردار مشهد مقدس بیان کرد: اتوبوس‌های ما هیچ عراقی را سوار نمی‌کند و در مواکب ما کمتر عراقی‌ها اطعام می‌شوند. سال گذشته شبی ۲۰ هزار نفر اسکان و اطعام می‌شدند که هزینه‌های همه از کمک‌های مردمی است.
مرتضوی اذعان کرد: موکب برای راهیان نور در خوزستان راه‌اندازی کرده‌ایم و هم‌اکنون هم به زائران مشهدی در عتبات خدمت‌رسانی می‌کنیم. من به عنوان شهردار وظیفه دارم لایحه بدهم و اگر شبهه‌ای بود باید مرجع مورد نظر پاسخ دهد.
وی با اشاره به اینکه در ارائه گزارش خدمات سال گذشته، اشک ایت الله صافی گلپایگانی جاری شد، ادامه داد: ارکان ستاد اربعین جمهوری اسلامی ایران، نهادهایی مانند وزارت کشور هستند که نشان‌دهنده قانونی بودن موضوع است.
شهردار مشهد افزود: حتی یک مورد اعتراض هم نداشتیم اما صدها مورد ما را تشویق کردند. در این لایحه نیز موضوع مصوبه گرفتن برای اعزام نیرو است وگرنه بودجه ستاد اربعین قبلا مشخص شده و به تصوب شورا رسیده است.
وی تاکید کرد: حضور مردم در اربعین کمتر از حضور در جبهه‌ها نیست.
در نهایت اعضا با این لایحه موافقت کردند. همچنین به پیشنهاد حسن پژمان، عضو شورای اسلامی شهر مقرر شد شهرداری حسابی برای دریافت کمک‌های مردمی اعلام نماید.
همچنین انسیه غفوری شعرباف، دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز در مورد دیگر پیشنهاد مطرح شده گفت: اگر مناطق شهرداری خیر پیدا کنند می‌توانند مستقیما در این مورد هزینه نمایند در غیر این صورت هزینه‌ها به صورت واحد از سوی ستاد اربعین شهرداری انجام شود.
در ادامه این جلسه، شورا در پاسخ به استفساریه شهرداری در مورد واگذاری زمین به مجتمع فرهنگی مذهبی مهدیه مهرآباد، این واگذاری را هبه تشخیص داد.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن