ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید معرف نماد فرهنگ اسلامی باشد

کد خبر : 6983

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی گفت: مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید در عرصه‌های مختلف معرف نماد فرهنگ اسلامی باشد.


به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدامین توکلی‌زاده در نشستی با رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد که با هدف ارائه برنامه‌های اجرایی چهارمین اجلاس بین المللی مدل سازمان همکاری اسلامی برگزار شد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های آستان قدس رضوی، این مجموعه با محوریت امام رضا(ع) آماده همکاری و ارائه خدمت به میهمانان این اجلاس است.
وی با اشاره به اینکه وجود نام مبارک امام رضا(ع) در بین ادیان و مذاهب موجب همبستگی و اتحاد آنان می‌شود، افزود: دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان چهارمین اجلاس بین‌المللی مدل سازمان همکاری اسلامی باید با توجه به سیره رضوی و با رویکرد توسعه فرهنگ اسلامی به ویژه فرهنگ شیعه تلاش کنند.
مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی تصریح کرد: شما باید با بهره‌گیری از داشته‌ها از فرصت مناسب حضور جوانان نخبه کشورهای مختلف در پایتخت فرهنگی جهان اسلام نماد فرهنگ رضوی را در قالب‌های جذاب هنری و همچنین اهدای محصولات فرهنگی، به شرکت‌کنندگان ارائه نمایید.
توکلی‌زاده با اشاره به اینکه معماری حرم مطهر رضوی یک گنجینه برای جهان اسلام است، گفت: صدور معماری حرم مطهر رضوی در فرصت‌هایی همانند تشرف جوانان نخبه کشورهای خارجی به حرم مطهر رضوی یک حرکت ارزشمند است.
وی افزود: ما باید داشته‌های خودمان را با برنامه‌ریزی دقیق و منظم و با بهره‌گیری از گفتمان امام رضا(ع) هدفمند به زائران و مجاوران امام هشتم(ع) ارائه دهیم.
مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امر زیارت یک امر مختص به شیعه نیست بلکه اهل تسنن نیز به این مسئله توجه خاصی دارند، تصریح کرد: فرهنگ زیارت یک فرهنگ فراگیر است و ارائه برنامه‌های فرهنگی هدفمند به تشرف یافتگان به حرم مطهر رضوی یکی از ضروریات است.
وی با بیان اینکه امروز دشمنان دین مبین اسلام در قالب‌های جذاب به دنبال تخریب تفکر جوانان و نوجوانان هستند، گفت: امروز همه کسانی که اهل زیارت هستند مخالف با تکفیری و دیگر فرقه‌های نوظهور هستند.
توکلی‌زاده ادامه داد: مشهدالرضا(ع)، پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید در عرصه‌های مختلف معرف نماد فرهنگ اسلام باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن