اجتماعیستون اصلی

بزرگترین سفره ایرانی توسط آستان قدس رضوی پهن می‌شود

کد خبر : 7001

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: بزرگترین سفره ایرانی توسط آستان قدس رضوی پهن می‌شود که یک مورد آن مربوط به طرح اکرام رضوی در ماه رمضان است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرنگار مهر، حسین زارع صفت در نشست خبری «سفره ایرانی فرهنگ گردشگری» که در تالار جلسات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این رویدادهای از برنامه‌هایی است که در برنامه کاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قرار گرفته که یکی از آنها به میزبانی خراسان رضوی از تاریخ پنجم تا هفتم آبان ماه در قالب ۷۰ غرفه در هتل میثاق مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره سفره ایرانی در  هشت منطقه کشور برگزار می‌شود که مشهد میزبان منطقه چهار  است که شامل استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و سمنان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: هر استان سه غذای اصلی، سه پیش غذا، سه دسر و سه دمنوش و شربت محلی خود را معرفی می‌کند و در پایان برترین های هربخش تقدیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه این رویداد با محوریت سفره‌های نذری برپا می‌شود و در خراسان رضوی شله، حلیم، آش رشته، دیگچه، شله زرد و غیره مطرح است، تصریح کرد: غذاها به صورت نذری، خیرات و مبرات، سفره خانگی و مراکز تهیه و عرضه غذا مصرف می‌شود.

زارع صفت عنوان کرد: در کنار این رویداد نمایشگاه سفره ایرانی برگزار می‌شود و برترین‌ها مورد تقدیر قرار می‌گیرند و یک برنامه آموزشی خاص هم برای حاضران به ویژه سرآشپزان داریم.

وی ابراز کرد: با توجه به نزدیک شدن به رویداد مشهد ۲۰۱۷ اقداماتی را در برنامه کاری خود در بحث غذا قرار داده‌ایم و معتقدیم که یکی از جلوه‌های اصیل این امر سفره ایرانی است و مشهد در بحث غذا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه بزرگترین سفره ایرانی توسط آستان قدس رضوی پهن می‌شود، گفت: یکی از زمان‌ها خاص ماه مبارک رمضان بوده که طرح اکرام رضوی اجرا می‌شود.

وی افزود: از غذاهای خراسان رضوی شله ثبت ملی شده و به دنبال ثبت بین المللی آن هستیم و تاکنون غذای ایرانی ای ثبت بین المللی نشده است و این موضوع را از طریق یونسکو پیگیر هستیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن