دانش و فناوریستون اصلیپربازدیدترین ها

مکاتبه با شهرداری برای حل مشکل عوارض تجاری آموزشگاه های هنری

کد خبر : 6955
حضور مشاور رئیس جمهور در جمع اصحاب فرهنگ و هنر استان فرصتی شد تا «سیدمحمود ضیایی»، رئیس انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی به نمایندگی از مسئولان آموزشگاه های آزاد هنری، گلایه ای را درباره محاسبه عوارض تجاری برای این آموزشگاه ها مطرح کند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، ضیایی در حاشیه این جلسه در گفت و گو با مشاور رئیس جمهور، استاندار و مدیر کل ارشاد اظهار کرد: برای آموزشگاه های آزاد هنری قبض های ۴۰ میلیون تومانی عوارض می آید، در حالی که هنرمندان ما گاهی کمترین درآمد ممکن را برای زندگی معمولی هم ندارند.
ضیایی افزود: به عنوان رئیس انجمن هنرهای تجسمی هرروز یک پایم در شورای شهر است و التماس می کنم و قسم می خورم که هنرمندان توان پرداخت این پول ها را ندارند، خیلی از آموزشگاه های ما به خاطر نداشتن درآمد کافی و الزام پرداخت عوارض تجاری به ناچار زیر زمینی شده اند.
مدیر کل ارشاد استان در این باره به مشاور رئیس جمهور توضیحاتی داد و گفت: این موضوع مربوط به مصوبه شورای شهر است و خیلی تلاش کرده ایم این مشکل را رفع کنیم اما هنوز به نتیجه نرسیده است.
سرابی در پاسخ به این گفته صالحی امیری که «چنین مشکلی را در تهران نداریم»، اظهار کرد: این مشکل در تهران وجود ندارد و شورای شهر در راستای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر این تعامل و همکاری را داشته است.
البته استاندار در این باره گفت: در این  مورد مکاتبه کرده ایم و آقای شهردار قول همکاری داده است که این مشکل را حل کند.
رشیدیان گفت: این موضوع در تهران حل شده است اما در مشهد خیر، و اعلام کرده اند که این آموزشگاه ها، موسساتی درآمدزا هستند و عوارض تجاری برای آن ها محاسبه می شود.
رشیدیان درباره تفاوت این برخورد در تهران و مشهد با مزاح و لبخند این جمله را هم گفت که : آن جا شهردارش مشهدی بوده است.
جزئیات لایحه بهای خدمات بهره برداری موقت
بهمن ماه سال ۹۲ بود که شورای چهارم مشهد، در جلسه علنی خود لایحه بهای خدمات بهره برداری موقت را تصویب کرد و بر اساس آن آموزشگاه های آزاد هنری در شهر مشهد ملزم به پرداخت عوارض تجاری شدند. بر اساس این لایحه برای عوارض آموزشگاه های آزاد هنری در مناطق پنج گانه در آمدی، به ترتیب ضرایب ۵، ۴٫۵، ۴،  ۳ و ۳ لحاظ شد. این مصوبه پس از گلایه و پیگیری مسئولان اداره ارشاد و مسئولان آموزشگاه های هنری، در جلسه مورخ ۸/۱۱/۹۳ کمیسیون شورا، به ترتیب به ۲٫۵، ۵، ۱٫۵و صفر کاهش یافت که برخی از مسئولان آموزشگاه ها مدعی شدند برخی شهرداری های مناطق  این ضرایب جدید را در محاسبات خود لحاظ نکرده اند. با اجرای این مصوبه بسیاری از مسئولان آموزشگاه های هنری نسبت به این نگاه تجاری به مقوله آموزش هنر گلایه دارند و ناتوانی خود را در پرداخت این عوارض اعلام کردند که هنوز ترتیب اثری به آن داده نشده است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن