اقتصادیستون اصلی

۷ درصد گاز کشور توسط خراسان رضوی تامین می شود

کد خبر : 6812

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی تامین کننده هفت درصد گاز مصرفی کل کشور است.


به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، سید حمید فانی با بیان این مطلب که خراسان رضوی ۸/۷ دهم مساحت کل کشور را در خود جای داده است، افزود: اولین شبکه گازرسانی مشهد در سال ۵۳ به بهره‌برداری رسید و تاکنون چهار دهه از فعالیت این شرکت می‌گذرد.
فانی با اشاره به شعار”خدمت برتر” به عنوان شعار چند دهه اخیر شرکت گاز گفت: معتقدیم همانطور که خراسان رضوی و مشهد مقدس قطب معنوی کشور است، می‌تواند قطب فنی گاز نیز باشد.
وی افزود: از مجموع ۷۴ شهر خراسان رضوی ۷۲ شهرگازدار هستند و مراحل گازرسانی به دو شهر همت آباد و بار نیز در حال پیگیری است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: همچنین ۲۵۰۰ روستا در خراسان رضوی وجود دارد که در حوزه روستاهای بالای ۲۰ خانوار قرار دارند و امیدواریم با اتمام گازرسانی به روستاهای در دست اقدام، ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی به ۸۸ درصد ارتقا پیدا کند.
فانی در ادامه با اشاره به وجود قریب دو میلیون مشترک گاز در خراسان رضوی، اظهار کرد: هفت درصد سبد مصرف انرژی گاز کشور توسط خراسان رضوی تامین می شود.
وی گفت: ۱۷۱جایگاه CNG نیز در این استان در حال فعالیت هستند. همچنین شرکت گاز خراسان رضوی مسئولیت گازرسانی به ۳۶ شهرک صنعتی این استان را برعهده دارد.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن