اقتصادیستون اصلی

۸ هزار میلیارد تومان پروژه جدید برای مشهد تعریف شده‌ است

کد خبر : 6789

معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: تاکنون هشت هزار میلیارد تومان پروژه جدید تعریف شده‌ است که از این تعداد حدود سه هزار و پانصد میلیارد تومان از این پروژه‌ها به تصویب شورا رسیده‌اند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از مهر، محمدرضا مزجی اظهار کرد: در سال ۹۴، دو هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان پروژه مشارکتی در شهر با قیمت تمام شده داشتیم که همه ی آن‌ها تعیین و تکلیف شدند و سهم الشرکه شهرداری نیز به شرکا واگذار شد.

وی با بیان اینکه شهرداری بعد از اتمام برخی از برنامه‌ها،پروژه‌ها، تمرکز و تلاش زیادی را در راستای پروژه‌های جدید کرده‌است، افزود: تاکنون هشت هزار میلیارد تومان پروژه جدید تعریف شده‌ است که از این تعداد حدود سه هزار و پانصد میلیارد تومان از این پروژه‌ها یا به تصویب شورا رسیده‌اند، یا در حال بررسی در شورا اسلامی هستند.

معاون اقتصادی شهردار مشهد با اشاره به اینکه در حوزه بازاریابی وفروش در سال ۹۴ حدود هزار و ۴۴ میلیارد تومان فروش داشته‌ایم که شاید موفق‌ترین دستگاه فروشنده عمومی در بازار رکود بوده‌ایم، تصریح کرد: امسال در برنامه انتشار اوراق دو هزار ۲۵۰ میلیارد تومان برنامه انتشار اوراق داریم، که تا کنون هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق منتشر شده‌است.

وی از ایجاد نمایشگاه دائمی فروش مصالح ساختمانی به صورت نقد و مبادلاتی خبر داد و گفت: یکی از کارهای بزرگ و بی‌نظیر در کشور ایجاد مجتمع بسیار عظیم به نام نمایشگاه دائمی فروش محصولات ساختمانی به صورت نقد و مبادلاتی است که خریدار می‌تواند در این بازار ۱۰ درصد پول را پرداخت و ۹۰ درصد بودجه مورد نیاز را از پروژه‌ای که می‌سازد از سهم الشرکه به شهرداری بدهد.

مزجی پروژه میدان نقش‌الرضا را تاثیرگذار عنوان و اظهار کرد: پروژه‌های گردشگری شهرداری مشهد یکی از پروژه‌های اثرگذار و با معماری سنتی است که می‌تواند به یادگار بماند.

وی ادامه داد: نقش‌الرضا یک مجموعه گردشگری به صورت چند منظوره شامل فضاهای تجاری، اقامتی،  رستوران و… است ‌که نزدیک ترین منطقه گردشگری و زائر نشین محسوب شده و ارتباط نزدیک با راه آهن و فرودگاه دارد.

معاون اقتصادی شهردار مشهد ابراز کرد: مسجدی با زیربنای تقریبی ۲۰ هزار مترمربع نیز در نظرگرفته شده که سعی شده‌است بزرگترین مسجد مشهد باشد.

وی بیان کرد: در مجموع ۸۲۰ هزار مترمربع این مجموعه زیر بنا دارد و برآورد هزینه آن۱۷۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

مزجی تصریح کرد: پروژه ساحل در ضلع غربی شهر ودر جهت توسعه شهر است و در این پروژه، از تمام نقاط شهر به بزرگراه‌ها دسترسی داریم که جایگاه ویژه پروژه و نقشی کارکردی آن را در ساختار شهر نشان می‌دهد.

وی افزود: از مزایای دیگر این پروژه مجاورت با نمایشگاه بین‌المللی مشهد است که بعد از تهران فعال‌ترین نمایشگاه ایران می‌باشد.

معاون اقتصادی شهردار مشهد خاطرنشان کرد: این پروژه در کمیسیون ماده پنج ودر محدوده فعالیت‌های تجاری، آموزشی و تفریحی به شمار می‌رود که نقش اصلی آن آموزشی، تجاری و اداری بوده‌است و فعالیت‌های آن باعث جذب گردشگر می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن