اجتماعیستون اصلی

دریافت کارت پایان خدمت با عضویت ۴ ساله دانشجویان در بسیج دانشجویی

کد خبر : 6713

رئیس اداره سربازمعاونت نیروی انسانی ستاد کل سپاه پاسداران گفت: دانشجویان با حضورچهار ساله خود در بسیج دانشجویی کارت پایان خدمت دریافت می کنند.
به گزارش صبح مشهد، سرهنگ پاسدار سیدرضا توکلی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: :قانون جدید خدمت در سربازی با اصلاحات توسط کارشناسان وسپاه پاسداران وسازمان وظیفه عمومی ونیروهای مسلح در سال ۶۳تغییر پیدا کرد و نقش سپاه در این قانون به طور کامل مشخص شده است.
وی با بیان اینکه خدمت سربازی از اوایل سال۶۱ با ورود پاسداران وظیفه رویکرد جدیدی را اغاز کرد؛ تصریح کرد: این رویکرد مبتنی بر ارزش مداری نیروی انسانی همراه با قوانین و ضوابط خاصی بود که شکل دیگری از خدمت وظیفه عمومی درنظام مقدس جمهوری اسلامی در قالب پاسداری تبلور پیداکرد.
وی بیان کرد: اگر چه در زمان طاغوت سربازان نقش موثری در کشور نداشتند ولی در ۸ سال دفاع مقدس این سربازان نقش محوری داشتند و حتی فرمانده یک لشکر بودند.
توکلی تصریح کرد: سپاه با پیوند مقدس با بسیج نگاه جدیدی را در خدمت سربازی ایجاد کرد به طوری که تمامی ظواهر طاغوتی خدمت سربازی با این پیوند حذف شد.
وی ادامه داد: یکی از اصلیترین اقدامات سپاه ارایه خدمات بهنگام از جمله آموزش برای همه سربازان با هر درجه ای است چرا که سپاه معتقد است آموزش یک سرمایه گذاری و خرج کرد بهینه قلمداد می شود.
وی در خصوص دوره های توانمند سازی نیروهای مسلح گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد نیرو های مسلح را سربازان تشکیل می دهد؛ هرساله در نیروی انسانی سپاه از جمله اداره سرباز، دوره هایی به منظور توانمند سازی مدیران برای بهبود وضع موجود برگزارمیگردد.
رئیس اداره سربازمعاونت نیروی انسانی ستاد کل سپاه پاسداران اظهار کرد: براساس قانون تمامی فارغ التحصیلان باید خدمت سربازی را بگذرانند.
وی یکی از چالش های پیش روی مشمولان تحصیل کرده را عدم اگاهی از مکان و نحوه بکار گیری در خدمت دانست و بیان کرد: خوشبختانه مشمولان خدمت به موقع خود را بدون اجبار به نظام وظیفه معرفی می کنند.
وی در خصوص بکارگیری تخصصی سربازان که جزو الزامات نیازمندی سازمان است؛ تصریح کرد: ۴۳ در صد نیروهای وارد شده به سپاه در رشته ی تخصصی خود با هدف بومی سازی در نقاط مختلف سپاه به کار گمارده می شوند.
وی افزود: با اموزشهایی که به سربازان داده می شود می توانند به انجام امور اداری به سایر سربازان وارباب رجوع ها کمک کنند.
رئیس اداره سر باز ستاد کل سپاه پاسداران گفت: در سال های اخیر عده ای از فارغ التحصیلان به صورت غیر مستقیم در پروژه های مختلف به نیروهای مسلح خدمات ارائه داده اند واز این منظر کسر خدمت دریافت کردند ویا از خدمت منفک شده اند.
وی اظهار کرد: به دلیل تعداد بسیار زیاد بسیجی سپاه نمی تواند تمامی بسیجیان را جذب کند؛ به همین منظور شیوه نامه ای تنظیم شده که افراد بسته به تخصص مورد نیاز سپاه از پایین ترین رده سپاه ثبت نام به عمل آورده می شوند و بعد از مصاحبه در نواحی مختلف مشغول خدمت می شوند.
وی با بیان اینکه مشمولین سربازی با حضور خود در بسیج دانشگاه یا مدرسه تا سقف ۶ ماه کسری خدمت بهره مند شوند؛ افزود: علاوه بر این در طرح جدید بستری مهیا شده تا دانشجویان بتوانند در طول ۴ سال خدمت خودشان را خارج از خدمت سربازی بگذرانند.
وی ادامه داد: دانشجویان در طول ۴ سال تحصیل در دانشگاه با عضویت در بسیج دانشجویی بعد از فارغ التحصیلی کارت پایان خدمت خود را دریافت می کنند به این طریق که ظرف ۴ سال و هر سال ۶ماه از خدمت سربازیشان کم می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن