دانش و فناورییادداشت روز

یک بام و دو هوای آموزش و پرورش در خراسان رضوی

کد خبر : 6553

سال تحصیلی ۹۵-۹۶ آغاز شد؛ ۱۱ هزار مدرسه در خراسان رضوی بازگشایی و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در خراسان رضوی در کلاس درس حاضر شدند.

گفته می شود؛آموزش و پررش در دولت یازدهم با راه اندازی ۱۰ هزار و ۵۰۰ پروژه رکورددار است و نیز ۳۶۸۳ کلاس درس و استاندارسازی گرمایشی و سرمایشی ۲۳ هزار کلاس درس در استان خراسان رضوی در دولت یازدهم انجام شده است.

اما با همه تلاش های صورت گرفته؛ در همین روزهای آغازین سال تحصیلی عده ای از دانش اموزان در پایتخت معنوی ایران نیز بودند که در لیست رزرو ثبت نام شدند تا عدم ثبت نام قطعی بر دلشوره های پاییز یشان بیافزاید؛ پاسخ مدیران مدارس نیز منطقی است، انها فضای کافی برای پذیرش دانش اموز بیشتر را ندارند!

بسیاری از مراکز آموزشی در مشهد با کمبود منابع مالی رو به رو هستند و مدیران ناگزیر از تامین منابع با جلب خودیاری از والدین هستند؛ مدیرانی که در اجرای سیاست دوگانه اموزش و پرورش باید مجری بخشنامه ای باشند که به آنها اجازه دریافت هیچ مبلغی را ازوالدین نداده است!

مدارس در مشهد فرسوده اند و ایمن نیستند و این اماکن در ایام تابستان به عنوان مراکز رفاهی و اسکان سهمی بسزا در تامین محل اسکان فرهنگیان را دارند؛ شرح حال نا مساعد مدارس در این شهر زمانی واضح تر می شود که استانداری خراسان رضوی از شرکت های خدماتی درخواست می کند تا آب و برق مدارس بدهکار قطع نشود.

در حالیکه تامین منابع برای بهبود شرایط آموزشی در مدارس و اسکان زائران فرهنگی! از دغدغه های مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح می شود اما ماه گذشته انتشار خبر بازگشایی هتل مجلل و مرکز رفاهی سنتی در مشهد پیامی دیگر را مخابره کرد!

“پرسش مهر” در مشهد این است؛ احداث مراکز رفاهی مجلل در جهت تامین اسایش سفر زیارتی برخی مدیران این نهاد در شرایطی که بحران کمبود فضای اموزشی و تامین منابع مالی در آموزش و پرورش استان وجود دارد، ضرورت داشته است؟

بازگشایی این مراکز رفاهی مجلل در مشهد این پیام را مخابره کرد” اعتبار برای رفاه مدیران داریم؛ اعتبار برای آسایش دانش آموزان نیست”؟!

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن