اقتصادیستون اصلی

قدرت، ابتکار و خلاقیت باید رویکرد اصلی همه پروژه های اقتصاد مقاومتی قرار گیرد

کد خبر : 6474

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منابع استانداری خراسان رضوی، بیست و هشتمین جلسه ی ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدمهدی مروج الشریعه در این جلسه با اشاره به ضرورت دقت نظر در پویایی و بازدهی پروژه های قابل ارائه اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: قدرت، ابتکار و خلاقیت باید در همه پروژه های اقتصاد مقاومتی به عنوان رویکرد اصلی مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به عینیت یافتن اهداف اقتصاد مقاومتی در توسعه ی حوزه ی مسکن، تصریح کرد: با بررسی عملکرد تعاونی های مسکن در سطح کشور پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، می توان مشاهده کرد که عمده سهم خانه دار شدن خانواده های ایرانی متوجه فعالیت همین تعاونی ها بوده و اکنون نیز در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید این تعاونی ها مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منابع استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این حوزه باید تولید مسکن، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و به کارگیری مدل های موفق تجربه شده به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گرفته، مسایل پیرامونی احصاء و مرتفع شود تا زمینه رونق این بخش مهیا گردد.
مروج الشریعه در ادامه، به ضرورت اتخاذ رویکردهای جدید که موجب ایجاد جهش در اقتصاد منطقه شده و از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، تاکید کرد.
وی عنوان کرد: با توجه به افزایش روزافزون سطح مشارکت اقتصادی در استان و اشباع سطح اشتغال در بخش هایی مانند صنعت و کشاورزی، باید ظرفیت های پرشمار دیگر حوزه ها برای ایجاد اشتغال، همچون گردشگری مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی نیز در این جلسه، با اشاره به ارسال فرم های پایش و رصد پروژه های اقتصاد مقاومتی  به دستگاه های استان برای ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در راستای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: با توجه به اتمام موعد مقرر برای تکمیل و ارسال این فرم ها از سوی دستگاه ها به این سازمان، هر چه سریع تر نسبت به این مهم اقدام نمایند.
شایان ذکر است در این جلسه دستگاه های استانی راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مشهد به ترتیب ۶، ۱۴ و ۲۳  پروژه اقتصاد مقاومتی خود را برای اعضای جلسه تشریح کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن