اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

راه اندازی رادیو زیارت در آستانه رویداد مشهد ۲۰۱۷/ ضرورت افزایش زائران خارجی در سال ۲۰۱۷

کد خبر : 6465

استاندار خراسان رضوی گفت: صدا و سیما با راه اندازی رادیو زیارت را در آستانه رویداد مشهد ۲۰۱۷ موافقت نموده است و امیدواریم این امر به راه اندازی شبکه زیارت بیانجامد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، همزمان با گرامیداشت هفته ی گردشگری و به مناسبت شش مهر ماه روز جهانی گردشگری، با حضور استاندار خراسان رضوی و رئیس ستاد خدمات سفر کشور، از فعالان برتر این حوزه در استان تقدیر شد.

علی‌رضا رشیدیان در جلسه ی ستاد خدمات سفر استان، بر لزوم آمادگی دستگاه های اجرایی برای استقبال از زائران حضرت رضا (ع) در ایام تاسوعا، عاشورا و دهه ی پایانی ماه صفر به مشهد الرضا (ع) تاکید کرد.
وی همچنین پیگیری موضوع اعزام زائران از طریق ستاد استانی اربعین حسینی (ع) برای حضور در راهپیمایی و پیاده روی عظیم اربعین را خاطر نشان کرد.
استاندار خراسان رضوی با تقدیر از خدمات ارائه شده در شش ماهه ی نخست امسال به زائران و مسافران از سوی دستگاه های اجرایی و فعالان بخش خصوصی، گفت: حدود ۱۰٫۵ میلیون نفر طی این مدت به مشهد مقدس وارد شده اند.
رئیس ستاد خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد: به مدد حضور موثر پلیس راهور، امداد و نجات جاده ای، هلال و احمر و سایر دستگاه های مرتبط، شاهد کاهش ۲۵ درصدی تلفات جاده ای در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.
رشیدیان با مقدس توصیف کردن این تلاش، تاکید کرد: این روند همچنان باید ادامه یابد به گونه ای که شاهد سفری ایمن برای مسافران و زائران بارگاه منور رضوی باشیم.
وی با اشاره به انتخاب مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، اظهار داشت: بر اساس هدف گذاری های صورت گرفته؛ باید میزان زائران خارجی ۳۰ درصد افزایش یابد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دفاتر خدمات مسافرتی استان می بایست زیر ساخت های لازم را برای تحقق این مهم فراهم کنند و میزبان شایسته ای برای مهمانان خارجی باشیم.
رشیدیان انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی گوهر سنگ ها را از دیگر فرصت هایی برشمرد که باید از این فرصت با توجه به ظرفیت های موجود استفاده کرد.
وی با اشاره به رونمایی از طرح زیارت از مبدا به مبدا اظهار کرد: محور این طرح بر ارتقای کیفیت سفر و خدمات آن با تسهیلات ارزان و توجه ویژه به بسته های فرهنگی است.
استاندار خراسان رضوی گفت: زیارت بدون داشتن بسته فرهنگی ناقص است و هر چندجاذبه حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) این معنویت و صفا را به همراه می آورد اما ما به عنوان خادمان آن حضرت موظف هستیم زمینه بهره مندی بیشتر زائران از معنویت این فضا و زیارت را فراهم کنیم.
رشیدیان با تاکید بر اینکه این طرح در چارچوب اقتصاد مقاومتی و برای ساماندهی زائران مشهد اهمیت بسزایی دارد، افزود: اجرای آن منجر به ارتقای بهره وری و کاهش هزینه های سفر شده و ظرفیت برای ارتقای خدمات و کیفیت سفر و سوغات را فراهم می کند.
وی اظهار کرد: برای ساماندهی وضعیت سوغات در مشهد برگزاری نمایشگاه سوغات در نظر گرفته شده که امید است سوغات درخور و مطلوبی از تولیدات با کیفیت مطلوب داخلی در آن ارائه شود و اصناف از این امکان و فرصت بهره برداری مناسب داشته باشند.
وی گفت: با توجه به اینکه اراده جدی دولت و نظام برخورد گسترده با کالاهای قاچاق و ارتقای تولید کالاهای با کیفیت مطلوب داخلی است باید تلاش شود از این فرصت بهره برداری مناسب تر برای ارائه تولید داخلی به عنوان سوغات انجام شود و زمینه مناسب برای افزایش اشتغال فراهم گردد.
استاندار خراسان رضوی موافقت صدا و سیما با راه اندازی رادیو زیارت را در آستانه رویداد مشهد ۲۰۱۷ اقدام مطلوب دانست و ابراز امیدواری کرد این امر به راه اندازی شبکه زیارت بیانجامد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز گفت: مشهد الرضا (ع) مقصد بین االمللی در حوزه گردشگری است و تمام زیرساخت های اولیه آن برای این امر تدارک شده است.
مرتضی رحمانی موحد افزود: مشهد دارای ویژگی های بسیاری است که از جمله آن ها تنوع خدمات در حوزه گردشگری می باشد.
وی اظهار کرد: این ویژگی و تنوع را در کمتر مقصد گردشگری می توان دید که نشان دهنده تنوع مخاطبین و گردشگران و زائران این منطقه است.
وی گفت: زائران و مسافران مشهد از طیف های مختلف و نیازمند خدمات مختلف هستند که در چارچوب مدیریت استان و همراهی دستگاه ها به طور نسبی سطح مطلوبی از خدمات و امکانات برای آنان فراهم شده و این تنوع در حوزه فرهنگی، اسکان، خدمات، نظارت ها، سوغات و امثال آن نیز مشاهده می شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: عمده مقاصد سفر در کشور تابعی از اقلیم و آب و هوا و مختصات جغرافیایی خاص است اما مشهد شهری چهار فصل است و در تمام طول سال و مناسبت های مختلف اعم از ملی ، مذهبی و تعطیلات، پذیرای زائران و گردشگران است.
وی اظهار کرد: جاذبه متفاوت برای این شهر شکل گرفته که همه به برکت وجود مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) است.
وی گفت: این جایگاه، وظیفه ما را در پاسداری از آن مضاعف می کند و باید عمق و میزان تلاش های ما به عنوان خادمان مردم بسیار گسترده تر باشد تا منجر به رضایتمندی همه زائران شود.
رحمانی موحد با اشاره به مقدمات اجرای طرح هایی در حوزه مدیریت سفر زائران و گردشگران این خطه از سوی مدیران استان افزود: حمایت هایی که می تواند به حضور بیشتر، منسجم تر و با کیفیت زائران کمک کند، باید با جدیت انجام شود.
وی ادامه داد: هر چه زائران منظم تر و برنامه ریزی شده به مشهد سفر کنند، مشکلات کاهش یافته، خدمات کیفی تر و رضایتمندی گردشگران و زائران بیشتر می شود.
وی با اشاره به طرح زیارت از مبدا به مبدا و بسته های تعریف شده برای آن در قالب گروه های مختلف مردمی با شرایط و نیازهای مختلف گفت: این اقدام بسیار ارزشمند است و زمینه حضور زائران از همه نقاط را به صورت سازماندهی شده و مدیریت شده به این شهر مذهبی فراهم می کند که اقدامی راهبردی در حوزه سفر گردشگران است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن