اجتماعیستون اصلی

راه اندازی چهارمین مرکز یادمان ایثار و شهادت در مسجد فقیه سبزواری مشهد

کد خبر : 6483

مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد از راه اندازی چهارمین مرکز یادمان ایثار و شهادت با حضورجمعی از مسئولین شهری و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مسجد فقیه سبزواری منطقه چهار مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، علی قناویزچی در این مراسم با بیان اینکه مسجد فقیه سبزواری ها یکی از تاثیر گزارترین مسجد در شهر مشهد می باشد اظهار کرد: این مسجد با اهدا ۸۴ شهید برجسته ترین مسجد در شهر مشهد در راستای فرهنگ ایثار و شهادت بشمار می رود.
وی خاطر نشان کرد: مسجد فقیه سبزواری ها در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم حضرت زینب(س) بسیار تأثیر گزار بوده و افراد متعهد تربیت کرده است.
وی افزود: مسجد فقیه سبزواری از جمله مساجد شاخص س از انقلاب اسلامی ایران با ترویج فرهنگ ناب اسلامی در شهر مشهد به شمار می رود.
قناویزچی با بیان اینکه هدف از ایجاد خانه موزه هاگسترش فرهنگ ایثار و شهادت است افزود: برپایی خانه موزه ها باعث می شود بستر مناسبی برای افزایش مشارکت های مردمی و همچنین ظرفیت های مردمی ایجاد شود.

قناویز چی تصریح کرد: این موزه ها با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و معرفی و انتقال مفاهیم ارزشی شهادت به نسل جوان در حسینه های منتخب مناطق مختلف مشهد راه اندازی خواهد شد.

مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد افزود : خانه موزه مسجد فقیه سبزواری ها بستر مناسبی است برای انتقال مفاهیم و ارزش ایثار شهادت به نسل جوان و نوجوان و موجب ارتباط نسل جدید با افکار در حوزه ایثار و شهادت با نسل قدیم می شود.

قناویز چی اعلام کرد: در این مراسم شهدای انقلاب و مدافع حرم که در مسجد سبزواری ها تربیت یافتند از جمله شهید حسن قاسمی دانا, مجتبی بخشی و… رونمایی شد و بخشی از یادگاری ها و وسایل آن شهیدان بزرگوار به نمایش گذاشته شد.
این مراسم با روایتگری جانباز محمد زاده همراه بود, تجلیل و تقدیر از خانواده های شهید امامی خوجانی, دبیری,غلامعلی محقق و شهیدان موسوی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
شایان ذکر است مسجد فقیه سبزواری شامگاه شنبه ساعت ۱۸ همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا با حضور جمعی از مسئولین شهری و خانواده معظم شهدا و ایثار گران نبش خیابان شهید مفتح ۴ افتتاح شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن