اقتصادیستون اصلی

پدیده نزدیک مرحله نهایی/ وعده رحمانی فضلی برای حل مشکل سوخت صادراتی تعاونی مرزنشینان

کد خبر : 6426
وزیر کشور وعده داد درباره اختصاص سوخت لازم برای صادرات به تعاونی مرزنشینان خراسان رضوی با وزیرنفت رایزنی و گفت و گو کند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی در حالی که صادرات سوخت به افغانستان از طریق تعاونی مرزنشینان استان طی سال گذشته و ابتدای سال جاری ضمن کاهش قاچاق سوخت به مهاجرت معکوس روستاییان مرزنشین منجر شده بود وزارت نفت مدتی است در تحویل و تامین این محصول به تعاونی مرزنشینان و با قیمتی که امکان صادرات به افغانستان را داشته باشد، تعلل کرده است.

موضوعی که رحمانی فضلی در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان درباره آن گفت: ما از ابتدا هم به موضوع فروش سوخت توسط مرزنشینان به عنوان یک مسئله اقتصادی و صادراتی نگاه نمی کردیم.این مسئله برای ما از جنبه های اجتماعی ،امنیتی و فرهنگی حائز اهمیت بوده و هست؛ چراکه این موضوع باعث بهره مندی اقتصادی و اشتغال ۱۸ هزار خانوار مرزنشین و مهاجرت معکوس ۳هزار خانوار شده است. پس، این صادرات توجیه پذیر است و با توجه به توضیحاتی که استاندار درباره مشکلات اخیر بر سر راه این موضوع ارائه فرمودند با وزیر نفت برای حل این مسئله صحبت می کنم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت شرکت پدیده گفت: مسئله پدیده به مرحله نهایی نزدیک است. از آنجا که این امر در سطح ملی به وزارت کشور واگذار شد ما جلسات متعددی با مسئولان کشور داشتیم و آقای استاندار مرتب در این جلسات حاضر شدند و توضیح دادند. در سفری هم که رئیس کل بانک مرکزی به مشهد داشتند مسائل و مشکلات پدیده را مطرح کردند. بعد از این سفر نیز ما در تهران جلسه مجددی هم با ایشان و هم با وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص مشکلات پدیده برگزار کردیم.

وزیر کشور با بیان این که بانک مرکزی مسئولیت خود در قبال پدیده را پذیرفته است افزود: وضعیت شرکت پدیده اکنون بهتر از گذشته است و قیمت گذاری سهام نیز انجام شده و  امیدواریم مسائل مالی، خط اعتباری، آماده سازی شرکت برای ورود به بورس و برخی مشکلات دیگر را که از گذشته وجود داشته، به مرور حل کنیم.وی همچنین درباره تبدیل مناطق ویژه اقتصادی دوغارون و سرخس به مناطق آزاد گفت :با تصویب این مسئله در شورای مناطق آزاد، موضوع به هیئت دولت رسیده است.

همچنین دین پرست معاونت هماهنگی امور  اقتصادی  و توسعه منطقه‌ای وزیر کشوردر این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین تصمیمات پیش بینی شده برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در استان ها به آمار تعطیلی واحدهای تولیدی خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: براساس آمار جمع بندی شده در وزارت کشور که در دو مرحله نیز کنترل شده است در خراسان رضوی و در فواصل سال ۹۲ تا ۹۵ حدود  ۷۳ واحد تعطیل شده که از این نظر رتبه ۱۴ در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این که در همین مدت خراسان رضوی توانسته ۹۶ واحد تعطیل و نیمه تعطیل خود را احیا کند افزود :از این منظر نیز خراسان رضوی رتبه سوم کشور را داراست ضمن این که براساس اظهار نظر مسئولان استان هیچ واحد غیرقابل احیایی وجود ندارد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه برخی واحدهای ثبت نام شده نتوانسته اند در زمان مقرر اطلاعات خود را تکمیل کنند هفته آینده، به طور موقت سامانه بهین یاب برای تکمیل اطلاعات و ثبت نام مجدد اما محدود باز خواهد شد .

رشیدیان در ستاد اقتصاد مقاومتی استان از بهره برداری از ۴۷۲طرح اقتصادی با اعتباری بیش از ۹۰هزار میلیارد تومان تا پایان سال در استان خبرداد .
پدیده حمایت شود۶ ماهه ۱۰ هزار شغل ایجاد می شود
شوشتری مدیرعامل شرکت پدیده در نشست خود با سهامداران عمده گفت: اگراز مجموعه پدیده حمایت شود می توانیم ظرف ۶ ماه ۱۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن