اجتماعیستون اصلی

رقابت ۱۴۸ چوخه‌کار خراسانی در نخستین یادواره شهدای پهلوان حاشیه شهر مشهد

کد خبر : 6445

همزمان باپایان هفته دفاع مقدس و با حضور قهرمانان و پهلوانان ورزشی استان، مسابقات کشتی باچوخه «جام پهلوانان شهید» نخستین یادواره شهدای پهلوان حاشیه شهر در مشهد برگزار شد.به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی تربیت بدنی سپاه امام رضا(ع)، صبح و عصر جمعه گذشته، همزمان با پایان هفته دفاع مقدس، مسابقات کشتی باچوخه «جام پهلوانان شهید» نخستین یادواره شهدای پهلوان حاشیه شهر با حضور قهرمانان و پهلوانان برجسته استانی این رشته در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد.
در این دوره از مسابقات ۱۴۸چوخه‌کار از ۶ ناحیه بسیج مقاومت حاشیه شهر مشهد شامل بسیج نواحی بلال، حر، مسلم، میثم، یاسر و  کمیل و شهرهای قوچان، فریمان، چناران، تربت‌جام، گلبهار، تایباد، فاروج، شیروان، گرمه و جاجرم، میامی و باخرز با هم به رقابت پرداختند.
این مسابقات در پنج وزن  ۹۶، ۷۵، ۸۴، ۷۴ و ۶۸ کیلوگرم و سنگین‌‌وزن برگزار شد و مقام‌های اول تا سوم اوزان مختلف مسابقات کشتی باچوخه «جام پهلوانان شهید» نخستین یادواره شهدای پهلوان حاشیه شهر به شرح زیر مشخص شدند.
•  در وزن ۶۸کیلوگرم زیر ۲۰ سال
مقام اول حسن گروهی، مقام دوم سجاد تیموری و مقام سوم محمد دادراست ….
•  در وزن  ۷۴کیلوگرم
مقام اول حیدر زحمتکش، مقام دوم مهدی کیوان‌پناه و مقام سوم علی‌اصغر پوروفایی …..
•  در وزن ۸۴کیلوگرم
مقام اول حسین بارویی، مقام دوم مصطفی غلامی و مقام سوم حامد محجوب….
•  در وزن ۹۶ کیلوگرم
مقام اول قاسم احدی، مقام دوم حیدرعزیزی و مقام سوم توحید دادخواه …….
•  در سنگین وزن
مقام اول جواد محجوب، مقام دوم امین جعفرزاده و مقام سوم محمد آرامی …….

*سرپرست فنی این مسابقات حاج علی شهیدی، مسول اجرایی آن دکتر علی منیری پور و داوود ابراهیم زاده دبیر اجرایی و
محمودشریف نیز مجری آن بودند.

برگزاری مسابقات با محوریت استعدادهای حاشیه شهر یک رویداد مهم است
معاون تربیت‌بدنی سپاه امام رضا(ع) نیز در خصوص برگزاری این مسابقات اظهار داشت: برگزاری مسابقه استانی کشتی باچوخه کشور در مشهد با محوریت استعدادهای حاشیه شهر مشهد یک رویداد مهم است که باید آن را به فال نیک گرفت.
سرگرد پاسدار عباس مشمول افزود: کشتی باچوخه از جمله ورزش‌هایی است که طرفداران زیادی در حاشیه شهر مشهد دارد و برگزاری مسابقاتی با محوریت استعدادهای این خطه می‌تواند زمینه شکوفا شدن این استعدادهای ورزشی را فراهم آورد.
وی افزود: حضور قهرمانان و پهلوانان برجسته استان در کنار استعدادهای جوان و نوظهور حاشیه شهر مشهد، می‌تواند زمینه‌ساز رونق و گسترش هر چه بیشتر ورزش کشتی باچوخه در این قسمت از شهر شود.
مشمول با اشاره برنامه‌های حمایتی سپاه ‌امام رضا(ع) در حوزه ورزش ادامه داد: تربیت‌بدنی سپاه امام رضا(ع) درنظر دارد با یک سری برنامه‌های مدون در حاشیه شهر، به این رشته اصیل خراسانی رونقی دوباره ببخشد که یکی از این اقدامات برپایی پایگاه استعدادیابی کشتی باچوخه است.
معاون تربیت‌بدنی سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: از آنجا که کشتی باچوخه در مشهد رونق سابق را ندارد و جمعی از شهدای عزیز دفاع مقدس مثل شهید نظرنژاد از قهرمانان این رشته بوده‌اند، برآن شدیم با برپایی مسابقات کشتی باچوخه ضمن احیای این رشته، یاد شهیدان پهلوان حاشیه شهر را نیز گرامی بداریم.
گفتنی است «جام پهلوانان شهید» نخستین یادواره شهدای پهلوان حاشیه شهر به همت تربیت‌بدنی سپاه امام رضا(ع) و همراهی اداره‌کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی، معاونت تربیت و آموزش اداره تربیت‌بدنی نیروی انتظامی خراسان رضوی و درمانگاه شبانه روزی و باشگاه فرهنگی ورزشی فدک برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن