اسلاید شواقتصادیستون اصلی

خط اعتباری ویژه بانک مرکزی برای پدیده

کد خبر : 6404
استاندار خراسان رضوی گفت:پیش از تشکیل کنسرسیوم بانکی، رئیس کل بانک مرکزی خط اعتباری ویژه ای را برای پدیده پیش بینی کرده است که اگرچه این مبلغ پایین تر از رقم مورد تقاضای هیئت مدیره است اما در شرایط فعلی کمک بسیاربزرگی است که می تواند زمینه تشکیل کنسرسیوم بانکی برای حل مشکل موجود نیز باشد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، علیرضا رشیدیان در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در پاسخ به خبرنگاران در خصوص بازدید مسئولان سازمان بورس از پروژه پدیده اظهار کرد: مقرر بود سازمان بورس برای تشکیل اتاق مبادله سهام به پدیده کمک کند.

وی با رد هرگونه شایعه‌ای مبنی بر لغو تشکیل کنسرسیوم بانکی از اختصاص خط اعتباری ویژه بانک مرکزی برای پدیده خبردادو گفت:پیش از تشکیل کنسرسیوم بانکی، رئیس کل بانک مرکزی خط اعتباری ویژه ای را برای پدیده پیش بینی کرده است که اگرچه این مبلغ پایین تر از رقم مورد تقاضای هیئت مدیره است اما در شرایط فعلی کمک بسیاربزرگی است که می تواند زمینه تشکیل کنسرسیوم بانکی برای حل مشکل موجود نیز باشد.

وی با بیان این مطلب تصریح کرد: البته این به معنای پذیرش پدیده دربورس یا قرار گرفتن اتاق مبادله زیر نظر این سازمان نیست.

رشیدیان افزود: اگر مطالبی هم قبلا از قول مشاور وزیر اقتصاد مبنی بر این که بورس فعلا پدیده را نپذیرفته است بیان شده این ها مطلب تازه ای نیست.

وی بیان کرد: شرکتی که در بسیاری از ردیف ها و صورت های مالی براساس نظر کارشناسان بورس قابل طرح در این ساختار نیست انتظار نمی رود دربورس پذیرفته شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: با این حال ما امیدواریم با اخذ و رعایت چارچوب های بورس و اجرای آن در اتاق مبادله سهام تحت نظر خود شرکت پدیده بن بست خرید و فروش سهام باز شود.

وی با تاکید بر این که ما پیش از این هم براین باوربودیم که پول هایی برای شروع عملیات ساخت و ساز پدیده وجود دارد، تصریح کرد: با این حال اکنون مبالغی با کمک دستگاه قضایی به حساب شرکت وارد شده است که هیئت مدیره تدبیر کرده اند تا از ۱۵ مهرماه آن را در ۱۸۰هزار متر فضای تجاری پروژه هزینه کنند.

لازم به ذکر است حدود ۲۰ نفر از نمایندگان مجلس در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار تعیین تکلیف سهامداران شرکت های پدیده و پردیسبان و سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج شدند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن