اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی بین شهرداری مشهد و تبریز امضا شد

کد خبر : 6384

به منظور برگزاری هرچه بهتر رویدادهای بین‌المللی فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ و تبریز ۲۰۱۸، تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی میان معاونان فرهنگی و اجتماعی مشهد و تبریز منعقد شد. به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، به‌منظور تبادل فرهنگی و اجتماعی مشهد و تبریز در ابعاد مختلف و همکاری این دو شهر در برپایی رویدادهای فرهنگی بین‌المللی، تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی و اجتماعی بین معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌های مشهد و تبریز امضا شد.
این تفاهم‌نامه که با امضای وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز، به‌منظور تحقق اهداف توسعه فرهنگی و اجتماعی، تبادل اطلاعات و تجربه‌های فرهنگی شهرهای تبریز و مشهد در خصوص برگزاری رویدادهای فرهنگی «مشهد ۲۰۱۷» و «تبریز ۲۰۱۸» منعقد شده است.
تفاهم‌نامه مذکور برای همکاری در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات متقابل جهت برگزاری «مشهد ۲۰۱۷» و «تبریز ۲۰۱۸» و همچنین تبادل امکانات و تجربیات مرتبط با این دو رویداد بین‌المللی است. شهر مقدس مشهد در سال ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام و شهر زیبای تبریز در سال ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی هستند.
تبادل اطلاعات، تجربیات و امکانات تبلیغاتی بین تبریز و مشهد در جهت توسعه و بالندگی فرهنگی اجتماعی این دو شهر، برگزاری هفته فرهنگی مشهد در تبریز و هفته فرهنگی تبریز در مشهد، تبادل محصولات فرهنگی بین دو شهر از جمله کتاب، تولیدات فرهنگی در زمینه‌های شهروندی و فرهنگ سلامت و برگزاری برنامه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری و تفریحی در تبریز و مشهد از جمله موارد این تفاهم‌نامه است.
همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی مشترک بین دو شهر مشهد و تبریز، همکاری در زمینه‌های تبلیغات محیطی و رسانه‌ای متقابل و معرفی «مشهد ۲۰۱۷» و «تبریز ۲۰۱۸»، بازدید نیروهای فرهنگی از دستاوردها، امکانات و پیشرفت‌های فرهنگی دو طرف مقابل، تبادل تجربیات در موارد مختلف و برگزاری تورهای گردشگری در هر دو شهر تبریز و مشهد به‌عنوان دیگر موارد ذکر شده در تفاهم‌نامه هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن