اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

لباس فرم مدارس اجباری نیست

کد خبر : 6323
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: لباس فرم مدارس اصلا اجباری نیست و خانواده ها می توانند لباس مناسبی را که در شان مدرسه است برای فرزندان خود تهیه کنند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، «فرزند من دانش آموز دبیرستانی است و دبیرستان اعلام کرده است باید لباس فرم داشته باشد و برای تهیه این لباس ما را به یک تولیدی در بولوار شهید قرنی معرفی کرده اند اما متاسفانه لباس فرمی که در این تولیدی موجود بود اندازه فرزندم نبود و فروشنده هم می گوید ما سری دوزی داریم و اگر می خواهید باید یکی از سایزهای نزدیک به قواره فرزندتان را ببرید. علاوه بر این چرا ما باید برای لباس فرم حداقل ۱۴۰ هزار تومان هزینه کنیم؟ این مبلغ برای من که کارگر هستم خیلی زیاد است؟ چرا لباس فرم را اجباری کرده اند؟ لطفا پیگیری کنید.»

این پیامکی است که یکی از همشهریان به سامانه حرف مردم روزنامه خراسان رضوی ارسال کرده و در آن از اجباری بودن تهیه لباس فرم در مدارس گلایه کرده است. موضوع تهیه لباس فرم یکی از دغدغه های همیشگی والدین است به خصوص این که در روزهای ابتدایی شروع مدارس و یا حتی قبل از آن، برخی مدیران مدارس از اولیای دانش آموزان می خواهند که فرزندشان را با لباس فرم راهی مدرسه کنند. در روزهای اخیر نیز تعدادی از خانواده ها در تماس با گروه پیگیری حرف مردم روزنامه «خراسان رضوی» از مشکلات تهیه لباس فرم دانش آموزان گلایه کردند و خواستار پیگیری موضوع شدند. سمیعی مادر یکی از دانش آموزان دبیرستانی است که در تماس با «خراسان رضوی» می گوید: برای تهیه لباس فرم مدرسه، ما را به یک تولیدی معرفی کردند اما این تولیدی اعلام کرد: لباس فرم فلان مدرسه را تمام کرده ایم و باید صبر کنید اگر سفارش ها به اندازه کافی بود تولید می کنیم. من نیز برای تهیه لباسی همرنگ لباس فرم به چند فروشگاه در نقاط مختلف شهر مراجعه کردم اما لباسی همرنگ فرم مدارس پیدا نکردم. چرا تهیه لباس فرم را فقط به یک تولیدی منحصر کرده اند؟ می توانستند با چندین تولیدی قرارداد ببندند تا پاسخگوی مردم باشند. مادر یکی از دانش آموزان دختر نیز طی تماسی با «خراسان رضوی» می گوید: لباس فرم از این نظر که همه دانش آموزان را هم سطح هم جلوه می دهد و از لحاظ روانی و اجتماعی موجب برتری دانش آموزی بر دانش آموز دیگر نمی شود خوب است اما در انتخاب پارچه و رنگ لباس فرم کج سلیقگی  می شود به گونه ای که فرزند من می گوید از رنگ مانتو و مقنعه مدرسه اصلا خوشم نمی آید. علاوه بر این، قیمت هایی هم که برای لباس های فرم اعلام شده است برای برخی خانواده ها بالاست و ممکن است خانواده ای توانایی خرید این لباس فرم را نداشته باشد بنابراین یا باید تنوع جنس داشته باشد تا با قیمت های کمتر هم بتوان لباس فرم خرید و یا این که اجبار در استفاده از لباس فرم را حذف کنند.
لباس فرم مدارس اجباری نیست
برای پیگیری گلایه های والدین دانش آموزان در رابطه با لباس فرم مدارس با مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت و گو می کنیم که وی در این باره می گوید: لباس فرم مدارس اصلا اجباری نیست و خانواده ها می توانند لباس مناسبی را که در شان مدرسه است برای فرزندان خود تهیه کنند.

فرهادی نیا می افزاید: اگر چه لباس فرم اجباری نیست اما مدارس می توانند در زمینه تهیه لباس به والدین پیشنهاد بدهند. به منظور رعایت حال خانواده ها و این که لباس فرم با قیمت مناسبی به دست خانواده ها برسد مدیران مدارس در جلسه ای با نماینده اولیا و مربیان مدرسه در این رابطه تصمیم می گیرند و با تولیدی ها قرارداد می بندند و مدیر مدرسه اصلا در این زمینه دخل و تصرفی ندارد.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید می کند: از آن جا که لباس فرم یک نوع همگونی را در مدرسه به وجود می آورد و سبب می شود از لحاظ روانی همه دانش آموزان به یک شکل دیده شوند و بار روانی خاصی ایجاد نمی کند ، تهیه آن در مدارس پیشنهاد می شود.

فرهادی نیا تصریح می کند: خانواده هایی که تمایل ندارند از تولیدی که مدرسه معرفی کرده، لباس فرم بخرند می توانند آن را از هر فروشگاهی که تمایل دارند تهیه کنند و اگر شکایتی هم در زمینه لباس فرم و مسائل پیرامون آن دارند می توانند به واحد ارزیابی و رسیدگی به شکایات نواحی آموزش و پرورش مراجعه کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن