دانش و فناوریستون اصلی

نهمین اجلاس سالانه غدیر در مشهد برگزار می‌شود

کد خبر : 6028

 نهمین اجلاس سالانه غدیر از ۲۸ شهریور به مدت ۵ شب تا یکم مهرماه با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فارس، ۲۸ شهریور تا یک مهرماه امسال، مشهد میزبان نهمین اجلاس سالانه غدیر به مدت ۵ شب با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه خواهد بود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در جمع خبرنگاران با اعلام برنامه‌های نهمین اجلاس سالیانه بزرگداشت غدیر در مشهد اظهار کرد: امیدواریم خداوند در این ایام توفیق دهد تا در مسیر اهل بیت (ع) گام برداریم و بتوانیم در جهت رشد جامعه و حرکت همگان در مسیر خیر و سعادت حرکت کنیم.

آیت‌الله سید جعفر سیدان افزود: بقا و ارتقای هر مکتب بستگی به حفاظت از شخصیت‌هایی است که معلم آن مکتب هستند و می‌توانند آن را بازگو کرده و تعلیم دهنده قشرهای مختلف باشند و در این مسیر مکتب وحی که برای ارشاد مردم ابلاغ شده است باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و به زوایای آن توجه شود.

وی تصریح کرد: هرچه بتوانیم باید این مکتب و بزرگانش را گرامی بداریم تا همه مردم هرچه بیشتر با تعالیم ناب اسلام و مکتب علوی آشنا شوند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: در این راستا اجلاس سالانه غدیر فرصتی برای گرامیداشت این واقعه مهم است و امیدواریم به یاری خداوند محتوای جلساتی که برگزار می‌شود مفید و قابل استفاده برای همگان باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور تربیت طلاب و انجام اقدامات پژوهشی در حوزه واقعه «غدیر» گفت: جمعی تخصصی در حوزه‌های علمیه و دیگر مؤسسات به موضوعات غدیر توجه می‌کنند که از آن جمله می‌توان به مرکز «بیان معرفت» اشاره کرد که تاکنون بیش از ۱۷۰۰ نفر در این مرکز تعلیم داده شده و به صورت کامل مباحث حوزه امامت، پاسخگویی به شبهات و اقدامات پژوهشی را به انجام می‌رسانند.

آیت‌الله سیدان بیان کرد: البته نیازها زیاد است و باید بیشتر به موضوعات حوزه علمی و پژوهشی در حوزه امامت توجه شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن