اقتصادیستون اصلی

اگر مدیریت مناسبی در حوزه درآمدهای مالیاتی وجود نداشته باشد چرخه صنعت متوقف می‌شود

کد خبر : 6033

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دریافت مالیات را همراه با نکات مثبت و منفی دانست و گفت: اگر مدیریت مناسبی در حوزه درآمدهای مالیاتی وجود نداشته باشد چرخه صنعت و سایر فعالیت‌های کشور متوقف می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر پنج‌شنبه‌شب در همایش ملی صنعت چاپ در سالن اجتماعات موسسه فرهنگی قدس با اشاره به قدمت صنعت چاپ در کشور اظهار کرد: این امر نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه ویژه مسائل فرهنگی در ایران بوده و این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان صنعت چاپ خود را به‌تازگی فعال کرده‌اند.

وی با اشاره به تکیه اقتصاد کشور به نفت در سال‌های گذشته بیان کرد: امسال دولت ۳۰ درصد از بودجه را بر اساس درآمد حاصل از نفت و مابقی را بر اساس درآمدهای غیرنفتی تعیین کرده است که این فرصت مناسبی برای افزایش درآمد صنایع مختلف به‌ویژه صنعت چاپ کشور است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دریافت مالیات را همراه با نکات مثبت و منفی دانست و اضافه کرد: اگر مدیریت مناسبی در حوزه درآمدهای مالیاتی وجود نداشته باشد چرخه صنعت و سایر فعالیت‌های کشور متوقف می‌شود.

پژمانفر مالیات را عاملی برای هدایت رفتار اقتصادی در جامعه برشمرد و گفت: متأسفانه علاوه بر اینکه مالیات بیشتر به‌عنوان یک درآمد در کشور محسوب شده، برخی از اعداد در حوزه درآمد مالیاتی به نفع گردش اقتصادی کشور نیست.

وی با اشاره به جرائم به‌عنوان ابزاری برای اصلاح رفتار در جامعه افزود: متأسفانه وقتی دولت نگاه درآمدزایی به جرائم رانندگی در کشور دارد، این امر نمی‌تواند به یک ابزار برای اصلاح جامعه مورداستفاده قرار گیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عدم دریافت مالیات از فعالان فرهنگی به‌ویژه عرصه چاپ و نشر را ازجمله برنامه‌های مورد پیگیری کمیسیون فرهنگی مجلس در نگارش برنامه ششم توسعه برشمرد و تأکید کرد: مهم‌ترین راهکار برای رفع مشکلات چاپ بهره‌گیری از توانایی و هنر بخش خصوصی است تا این بخش در صورت حمایت‌های لازم بتواند اشتباهات دولت را کم کند.

پژمانفر با اشاره به مصرف بالای کاغذ در کشور یادآور شد: کیفیت پایین کاغذ، بار سنگین بیمه و مالیات و وام‌های سنگین بانک‌ها ازجمله مهم‌ترین مشکلات چاپخانه‌ها محسوب می‌شود که تلاش شده با همکاری وزارت خانه‌های ارشاد، صنعت و معدن، اقتصاد و آموزش‌وپرورش این مشکلات رفع شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن