اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

برگزاری کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری همزمان با سال ۲۰۱۷ در اردیبهشت ۹۶

کد خبر : 5938

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هشتمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری همزمان با سال ۲۰۱۷ در اردیبهشت ماه ۹۶ در شهر مشهد برگزار می‌شود.به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، هادی اعظمی در دوازدهمین جلسه شورای راهبردی مشهد ۲۰۱۷ که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، درباره برگزاری کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری اظهار کرد: از سال ۱۳۸۵ شهرداری، شورای اسلامی شهر و دانشگاه فردوسی مشهد، ۷ کنفرانس برنامه‌ریزی شهری را در مشهد برگزار کرده‌اند.
وی افزود: امروز این کنفرانس تبدیل به یک برند شده و از تمام شهرها و کلان‌شهرهای کشور منتظر برگزاری این کنفرانس هستند و در واقع امروز مشهد به عنوان پایتخت مدیریت برنامه‌ریزی شهری در کشور شناخته می‌شود.
رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: بعد از ۷ دوره برگزاری کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری این پتانسیل از سوی مدیریت شهری مشهد وجود دارد که با توجه به تقارن با مشهد ۲۰۱۷ این کنفرانس را بین‌المللی برگزار کند.
اعظمی تصریح کرد: بر همین اساس در کنفرانس هشتم نیز ۵۰ درصد از مقالات مرتبط با موضوع مشهد ۲۰۱۷ خواهد بود و این کنفرانس بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.
وی درباره برگزاری نشست جاده ابریشم نیز گفت: رئیس‌جمهور چین بحث احیای جاده ابریشم را مطرح کرده و ما نیز باید در کشور از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم زیرا کشورهای مسیر این جاده دو سوم اقتصاد جهان را دارند.
رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: بخش مهمی از این جاده از خراسان عبور می‌کند و نقش ایران در این ایده غیر قابال انکار است بر همین اساس در مهرماه امسال در دانشگاه فردوسی نشست بین‌المللی جاده ابریشم با حضور اعضا برگزار می‌شود.
شایان ذکر است، دستور کار اول این جلسه درباره ارائه گزارش برای برگزاری کنفرانس‌های برنامه‌ریزی شهری و جاده ابریشم بود. در ادامه دومین دستور کار، ارائه گزارش دبیرخانه ستاد مشهد ۲۰۱۷ بود که توسط مدیر ستاد مشهد ۲۰۱۷ عنوان شد. سومین دستور کار جلسه نیز در مورد ارائه گزارش سی پی ام کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی و تبلیغات بود که به دلیل پایان وقت جلسه به نشست بعدی موکول شد.
در این جلسه علاوه بر سید صولت مرتضوی شهردار مشهد، مجید پیراسته رییس حوزه شهردار مشهد، محمود عامری‌فرد عضو شورای اسلامی شهر مشهد، علی‌اصغر عنابستانی مشاور عالی شهردار مشهد، مهدی رضوی‌کیا مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد و جمعی دیگر از مدیران شهری حضور داشتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن