اجتماعیستون اصلی

۶۰ هزار زوج دانشجو زائر امام رضا(ع) می شوند

کد خبر : 5888
 معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برنامه‌های این نهاد برای ترویج «ازدواج بهنگام، آگاهانه، ساده و پایدار» در دانشگاه‌ها را تشریح کرد و گفت: برخی برنامه‌های این طرح از جمله «طرح همسفر تا بهشت»  که متمرکز است در مشهد و با حمایت مقام معظم رهبری اجرا می‌شودکه در نظر است طی برگزاری این طرح از ۶۰ هزار دانشجو به مدت سه روز در مشهد پذیرایی کنیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، «حجت الاسلام قریشی» گفت: نهاد رهبری نزدیک ۲۰ سال است که دوره‌هایی برای زوج‌های دانشجویی جهت ازدواجی پایدار برگزار کرده و  تاکنون  در این خصوص حدود ۱۰ هزار دوره برگزار شده است .

وی بابیان این که آمارها نشان داده است که کسانی که در این دوره ها شرکت کرده‌اند پایداری‌شان در زندگی از دیگر ازدواج‌ها بالاتر است، اضافه کرد: بر اساس آمار ثبت احوال، نرخ طلاق دانشجویان از میان چهار هزار دانشجو نزدیک ۳٫۵ درصد بوده است و این نشانگر این است که آموزش‌هایی که پیش از ازدواج به آنها داده می شود نقش بسیار مهمی در پایداری ازدواج‌شان دارد.

همچنین «حسین جوادی» مدیر مرکز فرهنگی آموزشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز گفت: کسانی که تاریخ عقد آنها یک مهرماه سال ۹۴ به بعد باشد، تا هفتم مهر امسال مهلت دارند در ازدواج دانشجویی امسال ثبت نام کنند. همچنین زوج‌هایی که از ثبت نام سال گذشته جا مانده اند می توانند برای ثبت نام به نهاد مراجعه کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن