اجتماعیستون اصلی

بازگشایی بولوار مجد و خیابان پرستار با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان

کد خبر : 5904

شهردار منطقه یک مشهد مقدس از بازگشایی بولوار مجد و خیابان پرستار با اعتبار بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، جواد اصغری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بازگشایی بولوار مجد از سال ۸۵ در دوره‌های قبلی مدیریت شهری کلید خورده بود تا اینکه امروز و بعد از ۱۰ سال ما توانستیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.
وی افزود: برای بازگشایی این معبر بیش از ۱۸ ملک به مساحت ۷۲۵۳ متر مربع توسط شهرداری مشهد طی سال‌های مختلف و با توجه به بودجه موجود تملک و تخریب شده است تا بتوانیم پروژه را اجرا و به بهره‌برداری برسانیم.
شهردار منطقه یک مشهد هدف از بازگشایی این خیابان را بازگشایی گره ترافیکی خیابان مجد و قرنی و تسهیل دسترسی به خیابان‌های کریمی، سناباد و احمد آباد عنوان کرد و افزود: این امر از بار ترافیکی محور کلاهدوز و ابوطالب کاسته و بر ترافیک حوزه بلافصل منطقه نیز تاثیر مثبت می‌گذارد.
اصغری بودجه تملکات این پروژه را بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هزینه عملیات اجرایی پروژه نیز بالغ بر ۴ میلیارد ریال می‌باشد که برای انجام اموری همچون فازهای اجرایی پیاده‌روسازی به مساحت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع، جدول‌گذاری سنگی به طول ۹۴۸ متر مربع، احداث فضای سبز به مساحت ۸۰۰ مترمربع و زیرسازی و اجرای آسفالت به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع هزینه شده است.
وی خاطر نشان کرد: طراحی فضای سبز و جانمایی مبلمان شهری و نیز مناسب‌سازی فضا جهت معلولان با توجه به مباحث معماری و شهرسازی و از لحاظ زیبایی منظر شهری در این پروژه مد نظر قرار گرفته است به گونه‌ای که تعبیه لاین بساوایی و رمپ معلولان در پیاده‌روسازی این پروژه رضایت همه شهروندان و به ویژه معلولان را در پی داشته است .
شهردار منطقه یک مشهد تصریح کرد: قرار گرفتن لوله‌های آب و فاضلاب و کابل های مخابرات در مسیر اجرای پروژه از جمله معارضات تاسیسات شهری بود که با همکاری و هماهنگی مناسب بین ارگان‌های مربوطه به نحو شایسته‌ای مرتفع گردید.
بازگشایی خیابان پرستار به بولوار کوهسنگی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان
اصغری در ادامه از بازگشایی و اتصال خیابان پرستار به بولوار کوهسنگی با اعتبار بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت: بازگشایی معابر جدید شهری و تکمیل معابر احداث شده در گذشته از راه‌های کاهش ترافیک و تردد آسان‌تر شهروندان است.
وی افزود: خیابان پرستار واقع در بولوار احمد آباد این منطقه به دلیل وجود مطب‌ها و مجتمع‌های پزشکی متعدد و به جهت بن‌بست بودن انتهای این خیابان، از ازدحام ترافیکی بسیار بالایی برخوردار بود.
شهردار منطقه یک مشهد عنوان کرد: جهت روان‌سازی ترافیک خیابان پرستار و ایجاد مسیر ورودی و خروجی از سمت خیابان کوهسنگی، طرح بازگشایی و اتصال این خیابان به سمت کوهسنگی در برنامه قرار گرفت.
اصغری اذعان کرد: این مهم با تملک و تخریب املاک موجود در مسیر با هزینه ۱۲ میلیارد تومان صورت گرفت و با اعتبار عمرانی ۲۰۰ میلیون تومان نیز بازگشائی و اتصال خیابان پرستار به بولوار کوهسنگی میسر شد.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد جدول بتنی به طول ۳۵۰ متر ، اجرای جدول سنگی به طول ۲۵۰ متر ، پیاده‌روسازی به مساحت ۷۰۰ متر مربع، آسفالت‌ریزی ۷۵۰ متر مربع، احداث فضای سبز ۱۰۰ مترمربع و نیز ۳۰ مترمربع باز پیرایی فضای سبز وضع موجود جهت اتصال پیاده‌روهای قدیم به جدید از جمله اقدامات انجام شده در این راستا می‌باشد.
شایان ذکر است، مراسم بازگشایی بولوار مجد و خیابان پرستار فردا ۲۵ شهریورماه جاری ساعت ۱۸:۳۰ تقاطع بولوار شهیدقرنی و مجد با حضور شهردار و جمعی از مدیران شهری مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن