اسلاید شواقتصادیستون اصلی

خرید کالای خارجی در آستان قدس رضوی ممنوع شد/ برخی‌ رسانه‌ها دوقطبی‌های جعلی در کشور ایجاد می‌کنند

کد خبر : 5866

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: حجت‌الاسلام رئیسی دستور داده‌اند تمام کالاهای موردنیاز مجموعه آستان قدس رضوی از تولیدات داخل تهیه شود و این موضوع ابلاغ‌شده و خرید کالای خارجی به‌جز استثناهای اندک ممنوع است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، از ۱۵ مردادماه نمایشگاه «مهر درخشان» به‌عنوان اولین نمایشگاه کالای فرهنگی خانواده ایرانی در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی آغاز به کارکرده است.

این نمایشگاه در بخش‌های کتاب، نرم‌افزار، لوازم‌التحریر، صنایع‌دستی تزئینی و دکور، پوشاک، تغذیه سالم و حجاب از ۱۵ مردادماه آغاز و تا ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت.

محمدامین توکلی‌زاده درباره ضرورت ایجاد این نمایشگاه، گفت: بند چهارم حکم ابلاغی مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی و با توجه به پشتیبانی عظیم معنوی و فرهنگی حول محور امام رضا(ع) و به جهت اثرگذاری در سطح ملی و فراملی، ما را به این سمت راهنمایی کرد تا با هم‌افزایی با سایر جریان‌های فرهنگی انقلاب اسلامی این اثرگذاری را توسعه دهیم.

وی افزود: درگذشته اقدامات فرهنگی و نمایشگاهی فراوانی در آستان قدس صورت گرفته اما پیوند میان ظرفیت‌های انقلاب اسلامی می‌تواند عرصه‌ای را ایجاد کند که دایره اثرگذاری آن گسترده‌تر شد.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی با اشاره به تفاهم صورت گرفته با جبهه فرهنگی انقلاب و مجموعه شهرداری مشهد و سایر مجموعه‌های مختلف، گفت: به این نتیجه رسیدیم تا نمایشگاه چندگانه‌ای را در آستان قدس برگزار کنیم تا ضمن پیوند خوردن ظرفیت‌های انقلاب اسلامی، جامعه هدفی را برای خود مشخص نماید، با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت اما اقبال عمومی خوبی از نمایشگاه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: بخش اول این نمایشگاه شامل نوشت ابزارهای ایرانی اسلامی است که به اذعان دلسوزان فرهنگی کشور قالب نوشت ابزارهای موجود در بازارهای ما در اختیار غربی‌هاست و دانش‌آموز در مدرسه با جاذبه‌های بصری مواجه می‌شود که انتخاب را برای او سخت و حتی در برخی موارد حق انتخاب نیز از او گرفته می‌شود زیرا با قیمت پایین، فرهنگ بیگانه در جامعه توزیع می‌شود.

توکلی‌زاده خاطرنشان کرد: سال‌های متمادی در جبهه فرهنگی روی این موضوع بحث و تبادل و نظر و گفتگو صورت گرفته است تا در حوزه کودک و نوجوان شخصیت‌سازی شود که در چند سال گذشته باهمت مجموعه فرهنگی انقلاب موضوع نوشت ابزار ایرانی اسلامی کلید خورده است، در سال‌های اول خیلی‌ها به دلایل مختلف در این حوزه شکست خوردند اما سال‌به‌سال این موضوع نزد مردم پرورش یافت و امروز نیز یکی از افتخارات خانواده‌ها استفاده از نوشت ابزار ایرانی است و این دستاورد مستلزم گسترش بیشتر می‌باشد.

وی تأکید کرد: فعالیت‌های خوبی درباره شهدا و قهرمانان واقعی کشور در حوزه نوشت ابزار ایرانی صورت گرفته است همچنین شخصیت‌های مهم صدا و سیما، که در کنار این‌ها شخصیت‌های جدیدی پدید آمده که می‌توان از آن‌ها انیمیشن تولید کرد.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی بابیان اینکه محصولات جانبی یکی از بخش‌های ارزشمند انیمیشن است، گفت: سال‌های گذشته حلقه مفقوده‌ای در این بخش وجود داشت به‌طوری‌که صدا و سیما انیمیشنی را تولید می‌کرد اما از محصولات جانبی آن استفاده نمی‌کرد و برخی‌ها از این تأمین برنامه صدا و سیما منافعی را برای برخی قاچاقچیان در راستای رایت محصولات ایجاد می‌کردند، اما امروز صدا و سیما این اجازه را داده تا از محصولاتش استفاده شود و همچنین محصولات جانبی را در اختیار تولیدکنندگان نوشت ابزار ایرانی قرارداده و اکنون شاهدیم که عکس شخصیت‌های محبوب کارتونی روی نوشت ابزارهای ایرانی درج‌شده است.

وی تصریح کرد: این اتفاق یک فعالیت فرهنگی، اقتصادی و اشتغال‌زایی را در کنار هم همراه با ابتکار عمل را ایجاد کرده است.

توکلی زاده یادآور شد: تا پیش‌ازاین در شورای عالی انقلاب فرهنگی روی این موضوع زیاد بحث می‌شد که هم پول می‌دادیم و هم فرهنگ دیگران را در جامعه ترویج می‌کردیم که این عوارض اجتماعی نامناسبی را در جامعه به وجود می‌آورد.

وی تأکید کرد: حجت‌الاسلام رئیسی دستور داده‌اند تمام کالاهای موردنیاز مجموعه آستان قدس رضوی از محصولات تولید داخل تهیه شود و این موضوع ابلاغ‌شده و خرید کالای خارجی به‌جز استثناهای اندک ممنوع است، البته با توجه به پیشرفت کشور اکنون بسیاری از کالاها با سرمایه و نیروی ایرانی تولید می‌شوند و ما در مجموعه آستان قدس از این موضوع استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت مجموعه به نشر در حوزه نوشت ابزار ایرانی اسلامی و شرکت در نمایشگاه مهر درخشان تأکید کرد: مجموعه به نشر موظف است تا محصولات خود را با اقتصاد مقاومتی تطبیق دهد.

توکلی زاده تصریح کرد: رویکرد آستان قدس مردم محور و به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است و در حوزه اقتصادی که در آن تعریف‌شده حرکت می‌کنیم.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی با اشاره به همکاری آستان قدس رضوی با اردوهای جهادی بسیج گفت: اردوهای جهادی اتفاق بابرکتی است که یاد و خاطره جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب را زنده کرده است لذا جهادگران رضوی در حوزه مأموریت مشترک آستان قدس رضوی با بسیج سازندگی حرکت کرده و در واقع فرامین رهبری در حکم تولیت آستان قدس رضوی که در آن بر خدمت به محرومین و مجاورین تأکید شده است انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تولیت آستان قدس رضوی یکی از محورهای اساسی خود را در خدمت گذاری به محرومان و زائران و مجاوران قرار داده که با گروه‌های جهادگران رضوی در بسیج سازندگی و همچنین رویکرد جدید کاروان‌های زیر سایه خورشید در حال انجام منشور هفت‌گانه رهبری نظام هستیم.

توکلی زاده با اشاره به تأسیس معاونت امداد مستضعفین در آستان قدس رضوی گفت: این معاونت با سازوکار مناسبی که ایجاد می‌کند با ممانعت از هم‌پوشانی و موازی کاری با دیگر سازمان‌ها و نهادها برای خود مأموریت جدیدی را تعریف می‌کند.

وی بابیان اینکه گام نخست این عرصه زیارت اولی‌ها بود، گفت: در این طرح مقدمات حضور افراد مسن که توانایی مالی تشرف به حریم قدس رضوی را ندارند فراهم می‌کنیم و این رویه اکنون رو به تکامل است.

توکلی‌زاده افزود: موضوع احداث زائر شهر که در مجموعه طرق مشهد در راستای خدمت‌رسانی و اسکان به زائران و مسافرانی که توان پرداخت هزینه فراوان هتل و مهمان‌پذیرها ندارند در زمین ۳۷۰ هکتاری موقوفه امام رضا(ع) در حال راه‌اندازی است.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ همیشه در زمینه اعتبارات و رسانه مظلوم واقع‌شده، گفت: امروز بسیاری از رسانه‌ها مشغول موضوع‌های غیر اولویت‌دار می‌شوند و به مسائل بنیادی و لایه‌های زیرین جامعه پرداخته نمی‌شود، از جمله همین لغو کنسرت‌ها، که معلوم نیست اولویت سی‌ام یا چهلم چند نفر در جامعه است که دغدغه ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: گاهی رسانه‌ها دوقطبی‌های جعلی در کشور ایجاد می‌کنند که هیچ محصولی برای کشور ندارد، یکی از مطالبات به‌حق مردم معیشت و اقتصاد است که متأسفانه رسانه‌ها در بازی دیگران قرار می‌گیرند و به‌جز منافعی برای جریان خاص مردم نقشی در آن ندارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن