اسلاید شواقتصادیستون اصلی

استقبال از طرح مسکن اقساطی در خراسان رضوی بسیار پایین است

کد خبر : 5837

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی گفت: استقبال انجام شده از طرح مسکن اقساطی در خراسان رضوی بسیار پایین است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، نعمت الله ظریف اظهار کرد: سودی که برای تسهیلات مسکن اقساطی در نظر گرفته شده بالا بوده و جامعه هدف نیز توان پرداخت آن را ندارند و با علم به این موضوع انبوه سازان در خراسان رضوی تمایلی به شرکت در طرح مسکن اقساطی از خود نشان نداده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین باید در نظر داشت با وضعیت رکود کنونی نمی‌توان روی اینگونه موارد ریسک کرد زیرا ممکن است ضرر زیادی را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.

دبیر انجمن انبوه سازان خراسان رضوی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای احیای بافت فرسوده در خراسان رضوی، بیان کرد: از ابلاغ دستورالعمل جدید بهسازی بافت فرسود یک ماه گذشته و هنوز ساز و کار اجرایی آن به طور کامل مشخص نیست اما کاهش سود آن از ۹٫۵ درصد به ۸ درصد می‌تواند اقدام مناسبی باشد گرچه اعتقاد بر این است که با توجه به وضعیت رکود باید بیش از این از میان رکود کاسته شود.

ظریف در ارتباط با ادغام تعاونی‌های کم‌کار در شرکت‌های انبوه‌ساز برای ساماندهی به واحدهای مسکن مهر گلبهار، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۸۰۰۰ واحد در مجموعه مسکن مهر گلبهار دارای معارض بوده و انبوه سازان تمایلی به ورود در ساماندهی آنها ندارند زیرا باید خودشان خریدار را معرفی کنند که این کار از عهده آنها خارج است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن