اسلاید شواقتصادیستون اصلی

سهام پدیده خرید و فروش شود مشکلات این پروژه حل می شود

کد خبر : 5788

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رونق پروژه پدیده با بانک ها و سیف چندین جلسه برگزار شد تا کنسرسیوم بانکی تشکیل شود و قدم هایی نیز برداشته شده , برای اینکه تامین مالی پروژه پدیده به نقطه حرکت برسد و از رکود خارج شود باید سهام در سیستم نظارت شده ای خرید و فروش شود.

به گزارش صبح مشهد محمد حسین حسین زاده بحرینی در جمع مردم حاضر در حسینیه قران وعترت اظهار کرد: اگر مسئولی ادعا می کند که در مسیر اقتصاد مقاومتی گام برداشته باید اعلام کند که کجا، چه خدمتی و براساس کدام بند ار ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی گام برداشته است.

وی با تعریف اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی بانک ایمن شود؛تبدیل بازار بورس به بورس کارامد و شبکه توزیح اصلاح شود که اینها تک تک جزو عناصر اقتصادی است که اگر تمام اینها را اصلاح کنیم نتیجه ی ان اقتصاد مقاومتی می شود.

وی با مهم دانستن بحث نظامی بانکی کشور عنوان کرد: تا بانک های ما اصلاح نشود نمی توان در مورد اقتصاد مقاومتی چیزی گفت.

بحرینی با بیان اینکه برای هماهنگی مجلس با طرح اقتصاد مقاومتی توانسته ۲۲۵ امضا جمع آوری کند؛ تصریح کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی دو پایگاه مهم بازار پول و شورای عالی بورس فعال است که تنظیم کننده بازار پول شورای پول واعتبار و شورای عالی بورس مربوط به بازارهای کالا واراق بهادار است.

بحرینی بیان کرد: فعالیت بازریابی شبکه ای در کشور گسترده شده است در حالی که بازار یابی شبکه ای باید از شرایط فعلی خارج شود چرا که نیاز به اصلاحات جدی دارد.

وی در خصوص موسسه میزان اظهار کرد: در حالی که کلیه دارایی های میزان به بانک صادرات انتقال یافته و تعهدات را باید بانک صادرات پرداخت کند؛ اما رفتار آن ها به گونه است که انگار کارگزارهستند می گویند« پول برسد تا ما پرداخت کنیم»

وی افزود: مدیران بانک صادرات یادشان رفته زمانی که قرار بود میزان به این بانک واگذار شود بانک مرکزی به علتی بانک صادرات را رد کرده بود.

بحرینی تصریح کرد: مدیران در پاسخ به علت عدم پرداخت تعهدات میزان می گویند فلان ملک فروخته نشد در حالی که ملزم به پرداخت بدهی ها هستند.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل پدیده شاندیز کارهای بسیارزیادی صورت گرفته؛ افزود: هئیت مدیره در حالی که می توانستند کار را قبول نکنند ولی قبول کردند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ایتدا هیئت مدیره منسجم نبود؛ گفت: ترکیب هئیت مدیره پدیده شاندیز اکنون مناسب است اما دو مشکل اصلی یکی غیر قابل خرید و فروش بودن سهام پدیده دارند که برای حل آنها ده ها جلسه برگزار شده است.

وی ادامه داد: چندین جلسه برای برنامه ریزی ایجاد OTC در مشهد برای سهامدارن پدیده شاندیز با بورس برگزار شده تا نقل و انتقال سهام آزاد شود.

نماینده مردم مشهد وکلات با بیان قطعی شدن انتقال سهام پهلوان و خانواده وی به میزان ۲٫۵۷ سهم به سهامدارن؛ افزود: اما زمان آن را نمی توان عنوان کرد .

وی با توجه به اینکه تا زمانی که پروژه راکد است وضعیت پدیده مشخص نمی شود، گفت: برای رونق پروژه پدیده شاندیز با بانک های مختلف و آقای سیف چندین جلسه برگزار شد تا کنسرسیوم بانکی تشکیل شود و قدم هایی نیز برداشته شده است.

وی افزود: برای اینکه تامین مالی پروژه پدیده به نقطه حرکت برسد و از رکود خارج شود باید سهام در سیستم نظارت شده ای خرید و فروش شود.

نماینده مردم مشهد وکلات درپایان تاکید کرد: نمایندگان استان در تلاش برای حل مشکلات این دو پرونده هستند اما در حقیقت موضوع پدیده و میزان مانند استکانی است که هرچه درون آن چای بریزید لبریز نمی شود اما در انتها با کمی تلاش بیشتر در طی زمان لبریز می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن