اقتصادیستون اصلی

برای داشتن اقتصاد سالم و صنعت پویا باید به نخبگان و دانشمندان توجه کنیم/ عدم توجه وتکریم یکی ازدلایل خروج نخبگان از کشور

کد خبر : 5761

شهردار مشهد مقدس گفت: برای داشتن اقتصاد سالم و پویا باید به نخبگان توجه کنیم.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در همایش ثریا(تقدیر و تجلیل از نخبگان آزمون سراسری ۱۳۹۵ مشهد) اظهار داشت: کمال یعنی شکوفا کردن استعدادهای بشر به واسطه تعالیم اکتسابی و پیامبر نیز مبعوث به رسالت شد تا بشر را هدایت منزل به منزل نماید تا این که انسان را به کمال برساند.
وی افزود: پس هدف از خلقت بشر و بعثت انبیاء، رساندن انسان به کمال است و پیامبران آمدند تا برای انسان درس بگویند و بشر را به کمال برسانند.
شهردار مشهد خاطرنشان ساخت: رهبرمعظم انقلاب به جوانان توصیه کرده‌اند که به تحصیل، تهذیب و ورزش بپردازند.
مرتضوی ادامه داد: در مکتب ما نگاه به عالم نگاه ویژه‌ای است و آنها که می‌دانند با آنها که نمی‌دانند یکی نیستند.
وی با تاکید بر اینکه برای داشتن اقتصاد سالم، صنعت پویا و فرهنگ دینی باید به نخبگان و دانشمندان توجه کنیم، تصریح کرد: بدانید آینده جهان در دست شما باید باشد و خدا اراده کرده که شما وارث زمین باشید.
شهردار مشهد مقدس عنوان کرد: وقتی رهبری سیاست‌های کلی موضوعات مختلف را ابلاغ می کنند به دانش بنیان بودن تاکید دارند زیرا با دانش به اقتصاد پویا ومولد می‌رسیم.
مرتضوی با اشاره به اینکه خیلی نسبت به نخبگان غفلت کرده‌ایم و یکی از دلایل خروج نخبگان از کشور عدم تکریم و توجه به آنان است، افزود: بعضی وقت‌ها باید از رفتن نخبگان به کشورهای دیگر به چشم یک فرصت نگاه کنیم زیرا هر نخبه در کشور دیگرمی‌تواند یک امام باشد .
وی با بیان اینکه برای پرواز به دو بال دانش و بینش نیاز داریم، تصریح کرد: امیدواریم این بنیاد تقدیر از نخبگان که برای اولین بار امسال از سوی شهرداری مشهد پایه‌گذاری شد هر ساله ادامه یابد.
لازم به ذکر است طی سال جاری ۱۵۰ نفر موفق به کسب رتبه زیر یک هزار در کنکور سراسری شدند که ۱۱ نفر از این تعداد دارای رتبه تک رقمی می‌باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن