اسلاید شوستون اصلیسیاسی

در دولت تدبیر نه سفره مردم بزرگ شد نه جیبشان

کد خبر : 5702

نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم گفت: روحانی فکر می‌کرد که اگر با آمریکا و اروپا به مذاکره و صلح و آشتی برسد می‌تواند مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را حل کند.

به گزارش  صبح مشهد به نقل از خاورستان، دولت یازدهم وارد چهارمین سال عمر خود می شود و امروز بیش از هر زمان دیگری می تواند ارزیابی دقیقی از عملکرد دولتمردان کابینه روحانی نداشت.

بر همین اساس مهدی آیتی، رئیس ستاد تبلیغاتی روحانی در استان خراسان جنوبی و نماینده مجلس ششم با اشاره به اینکه دولت روحانی بر روی یک مسئولیت مهم مأموریت پیدا کرد، گفت: مأموریت روحانی حل مشکل هسته ای و مسئله تحریم هایی بود که از طرف آمریکا و غرب بر ایران باعث فشارهایی شده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: همه می‌دانند که در سال آخر دولت احمدی نژاد تحرکاتی را برای حل و فصل مسئله هسته ای و تحریم های شدیدی که اتفاق افتاده بود انجام شد.

رئیس ستاد روحانی در ادامه گفت: در این رابطه آقای ولایتی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی اقدامات و حرکاتی را شروع کرد که در کشورهای مختلف و ملاقات با سران آنها صورت می‌گرفت و این موضوع به دولت آقای دکتر روحانی منتقل شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در دولت روحانی وی تمام امکانات و دولت را بسیج کرد تا مشکلات هسته ای را حل کند تا تحریم ها برداشته شود، اظهارداشت: این اقدامات روحانی منجر شد به مذاکرات طولانی ۱+۵ و هیأت های کارشناسی و هیأت های دیپلماتیک و رفت و آمد های فراوان، به‌طوریکه دو سال اول دولت را پر کرد.

آیتی اضافه کرد: مسئله توافق هسته ای در قالب یک توافق نامه ای به نام برجام انجام شد و دولت به عنوان موفقیت آن را در کارنامه خود دارد و همه آن را قبول دارند و این کاری بود که زیر نظر مقام معظم رهبری بود انجام شد و کسی انکار نمی کند.

* دولت به خاطر هسته ای از سایر مسائل کشور غفلت کرد

وی در ادامه گفت: مشکلی که اتفاق افتاد این بود که چون دولت متمرکز موضوع هسته ای شد از سایر مسائل کشور غفلت پیدا کرد و امروز شاهد هستیم که سه سال از دولت می گذرد و غیر از برجام در هیچ بخش دیگری از مسئولیت و برنامه های دولت پیشرفتی دیده نمی شود.

*شاخص های دولت روحانی پایین تر از احمدی نژاد است

نماینده دوره ششم مجلس با بیان اینکه باید شاخص های توسعه نیافتگی دولتهای احمدی نژاد و روحانی مورد بررسی قرار بگیرد، بیان داشت: ما یکی از کارهایی که از نظر کارشناسی می‌توانیم انجام دهیم این است که شاخص های توسعه یافتگی و شاخص های توسعه نیافتگی را در دولت روحانی با احمدی نژاد؛ در یک جدول و در کنار یکدیگر قرار دهیم و اگر چنین کاری انجام دهیم؛ خواهیم دید که متأسفانه دولت آقای روحانی در چهار بخش سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نتوانسته است به موفقیت برسد و شاخص های توسعه نسبت به زمان احمدی نژاد و یا شاخص های منفی یعنی توسعه نیافتگی نشان می دهد که رشدی اتفاق نیفتاده است و موفقیت بزرگی کسب نگشته است.

وی در ادامه مطلب افزود: به عنوان مثال اگر بگوییم آیا در دولت روحانی نسبت به دولت احمدی نژاد بیکاری کمتر شده است، جواب این است که خیر. اگر بگوییم که آیا در دولت روحانی نسبت به دولت احمدی نژاد وضع مسکن افراد بدون مسکن بهتر شده است؟ جواب این است که خیر.

آیتی یادآور شد: در شاخص های توسعه نیافتگی که آیا در دولت روحانی مسئله قاچاق، طلاق در خانواده، تصادفات جاده ای، آلودگی محیطی نسبت به دولت احمدی نژاد کمتر شده است؟ که جواب همه این موارد منفی است و این نشان می دهد که دولت آقای روحانی در این بخش ها موفقیتی پیدا نکرده است. در بخش های سیاسی نیز همین طور است یعنی می توان سوال کرد که آیا در دولت آقای روحانی زندانی های سیاسی کمتر شده است؟ مطبوعات و رسانه ها آزادی عمل بیشتری پیدا کرده اند؟ قانون اساسی در موضوع آزادی بیان و اندیشه و قلم بیشتر شده است؟ هنرمندان و نویسندگان آزادی بیشتری پیدا کرده اند؟ که جواب همه منفی است. در بخش های فرهنگی و همچنین در بخش های اقتصادی اوضاع به همین منوال است.

وی در ادامه افزود: در بخش های اقتصادی در دولت آقای روحانی حدود ۶۰ درصد کارخانجات و واحد های تولید به تعطیلی کشیده شد و بیکاری و اعتیاد و ناهنجاری های اجتماعی و فساد اقتصادی بیشتر شده و نشان می دهد که دولت در سه سال گذشته از موضوعات مختلفی که بر عهده اش بوده است، غفلت کرده است و علت آن نیز این بود که بر توافق هسته ای متمرکز شد و دیگر مسائل را فراموش کرد.

*در دولت روحانی نه سفره مردم بزرگ شد نه جیبشان

نماینده ادوار مجلس با طرح سوال‌های نسبت به عملکرد دولت یازدهم، گفت: در دولت آقای روحانی آیا سفره مردم بزرگتر شده است؟ آیا جیب مردم بزرگتر شده است؟ که باید گفت خیر.

*زمانی می توانیم برجام را سندی موفق بدانیم که مشکلات معیشتی را حل کنیم

وی افزود: این ها نشان می دهد که دولت نتوانست مدیریت لازم را انجام دهد و برنامه ریزی کند و فقط در موضوع هسته ای یک موفقیتی حاصل شد که آن هم کامل نشده است و زمانی می توانیم مسئله برجام را یک سند موفق و برگ زرینی بدانیم که از قبل آن بتوانیم مشکلات مختلف معیشتی، فرهنگی، اقتصادی و فرهنگی را حل کنیم که نشد.

*خیال بافی روحانی از آشتی با آمریکا

آیتی با بیان اینکه آقای روحانی فکر و خیال می کرد که اگر با آمریکا و اروپا به مذاکره و صلح و آشتی برسد، می‌تواند مشکلات فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی را حل کند، اظهارداشت: ما بعدها دیدیم که این اتفاق نیفتاد و آمریکا و اروپا همان طوری که سال های سال بر دشمنی خود با ایران اسلامی اصرار داشتند، الان هم این دشمنی از طرف آنها وجود دارد و به همین جهت ملت ایران از قِبَل توافق نامه برجام نمی‌تواند مسائل داخلی خود را حل کند.

وی افزود: امروز مسائل داخلی ما در بخش اقتصاد بر دو محور باید برنامه ریزی شود که یک تولید داخلی و دیگری صادرات است و اگر دولت می‌توانست در سه سال گذشته بر روی این دو موضوع اقدام می‌کرد و قدم‌های مثبتی بر می‌داشت امروز ملت ایران در جایگاه بهتر و بالاتری قرار داشت.

*توصیه آیتی به روحانی برای ارائه کارنامه موفق تر از دولت احمدی نژاد

عضو شورای اصلاح طلبان یادآور شد: اگر دولت در یک سال آینده که فرصت دارد بتواند با طرح‌های ضربتی در موضوع معیشت مردم و اقتصاد خانواده کارهای خوبی انجام دهد آن وقت می‌تواند یک کارنامه موفق تری در مقایسه با دولت احمدی نژاد داشته باشد.

*عملکرد ضعیف دولت در اشتغال جوانان

وی اظهارکرد: امروز در خانواده های ما جوانان تحصیل کرده و بیکار داریم که این جوانان حدود ۴ الی ۵ میلیون نفر هستند؛ همه اینها احتیاج به شغل ازدواج و مسکن دارند، در حالی که هیچ کدام را ندارند و این ها جزء وظایف دولت بود که در سه سال گذشته باید در خصوص آنها برنامه ریزی و مدیریت می‌کرد ولی متأسفانه بسیار ضعیف عمل کرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که در شبکه های اجتماعی انتقادات تندی نسبت به دولت دکتر روحانی داشته اید و آیا واقعا آقای قاضی زاده هاشمی از دکتر روحانی بهتر است که از وی حمایت می کنید، گفت: من نه با آقای دکتر احمدی نژاد دشمنی دارم و نه با آقای دکتر روحانی؛ بلکه به عنوان یک کارشناس مطالب خود را می گویم.

آیتی یادآور شد: همین موضوعاتی که مطرح شد در چهار بخش سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شاخص های توسعه یافتگی و شاخص های توسعه نیافتگی را کنار هم بگذاریم و مقایسه کنیم می توانیم نقد منصفانه و انتقاد عادلانه بکنیم و به هیچ وجه با شخص دکتر روحانی و دکتر احمدی نژاد مخالفتی نداریم و نظر کارشناسی را باید به صورت عادلانه و منصفانه بدهیم.

* روحانی مدیر اجرایی قوی و موفقی نیست

نماینده مجلس ششم در ادامه در پاسخ به این مطلب که چرا افراد دیگری را برای انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده معرفی می کنید، گفت: اینکه چرا دیگران را پیشنهاد می‌کنیم بدین خاطراست که معتقدیم که شخص آقای روحانی مدیر اجرایی قوی و موفقی نیست؛ زیرا در تمام عمرش کارهای سیاسی و دیپلماسی کرده و اجرایی انجام نداده است و رئیس جمهور، رئیس قوه مجریه است، یعنی باید از نظر اجرایی خیلی قوی باشد و سابقه اجرایی داشته باشد و دکتر روحانی اصلا سابقه اجرایی ندارد و در تمام عمرش کارهای نظریه پردازی و دیپلماسی کرده است.

وی در ادامه به گزینه های مد نظرش برای انتخابات ۹۶ اشاره کرد و اظهارداشت: برای همین نسبت به چهار گزینه ای که شناخت دارم پیشنهاد به عنوان رئیس جمهور اصلح و برتر را می دهیم و معتقدم که آقای دکتر حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، آقای جواد ظریف وزیر خارجه، آقای علی مطهری نائب رئیس مجلس و آقای سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس را رئیس جمهوران اصلح می دانم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن