ستون اصلیسیاسی

عربستان سعودی به‌دنبال برگزاری حج سکولار و بی‌خاصیت است

کد خبر : 5593

عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است دو سرزمین مکه و مدینه باید ازسوی سازمان کنفرانس اسلامی از حجاز جدا شده و به صورت بین‌المللی ازطریق مشارکت تمام مسلمانان از فرق و مذاهب مختلف اداره شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی به بیان تعبیر جمهوری اسلامی ایران از حج سیاسی پرداخت و گفت: سیاسی بودن حج به دنبال ماهیت سیاسی است که کل اسلام دارد و جزء مهم ترین اعمال مسلمانان است که ضمن بندگی خدا استکبارستیزی را مرور می کند و این همان سیاسی بودن است.

استکبارستیزی در حج ابراهیمی همان سیاسی بودن است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تمامی احکام حج از رمی جمرات تا وقوفات و برائت از مشرکین همه مبارزه با استکبارستیزی و جزئی از حج است ضمن اینکه این مراسم وحدت را به دنبال دارد.

وی افزود: حکام سعودی قصد دارند حج را سکولار کنند تا مراسمی بی خاصیت، کوتاه و مختصر از آن بماند و تلاش دارند سفر حج را به جای سفری معنوی تبدیل به سفری سیاحتی و اقتصادی کنند.

سعودی‌ها معنای حج ابراهیمی را نفهمیده‌اند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه حاکمان عربستان معنای حج ابراهیمی را نفهمیده اند، خاطرنشان ساخت: جهان اسلام باید اداره را به دست بگیرد و بر این اساس مکه و مدینه از حجاز و از سوی سازمان کنفرانس اسلامی جدا شده و به صورت مستقل از طریق مشارکت تمام مسلمانان، مذاهب و فرق مختلف آن به صورت بین المللی اداره شود.

به گزارش خانه ملت، ولیعهد رژیم سعودی در ادامه یاوه گویی های مقام های عربستان با ادعای اینکه ایران به دنبال سیاسی کردن حج است اظهار داشت که این کشور اجازه اقدامات خلاف مناسک حج را به ایران نمی‎دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن