دانش و فناوریستون اصلی

مشهد کانون گردشگری حلال در کشور است

کد خبر : 5544
 معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت :مشهد به برکت وجود مضجع نورانی امام رضا (ع) کانون گردشگری حلال در کشور شناخته می شود.
به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان مرتضی رحمانی موحد  با بیان این مطلب اظهارکرد : گردشگری وتوسعه آن از ظرافت ها و مختصاتی برخوردار است تا بتواند به اهداف و چشم اندازها و بهره وری های مالی پیش بینی شده خود در کشور دست یابد .به همین منظور برنامه ریزی هایی صورت گرفته تادر یک بازه زمانی مشخصی این اهداف محقق شود.
وی ادامه داد :در این میان کشور ما و به ویژه شهر مشهد به واسطه مزیت هایی در حوزه هایی مثل زیارت و جایگاهی که در این زمینه بین سایر کشورهای اسلامی دارد می تواند با تبدیل این فرصت ها به محصول و بسترهایی که به ورود بیشتر گردشگر و توسعه جوامع محلی کمک می کند به جایگاه واقعی خود در مقوله گردشگری مذهبی برسد .

رحمانی با بیان این که به طور قطع گردشگری حلال یکی از موتورهای محرکه و زمینه های لازم برای تحقق و توسعه گردشگری مذهبی است بیان کرد: در این میان کانون گردشگری مذهبی و گردشگری حلال در کشور ما  به واسطه وجود مضجع نورانی امام رضا (ع)در مشهد قراردارد.

وی تاکید کرد :باید توجه داشته باشیم کشور ما با سابقه ای ۴۰ ساله در حوزه گردشگری مذهبی از نظر مبانی عمومی گردشگری حلال در میان دیگر کشورها دارای مزیت های نسبی است اما لازم است تا با برنامه ریزی برای ساماندهی و سازماندهی اهداف و ابزارها در بازاری که غیرمسلمانان گردشگری حلال را تبلیغ می کنند به سهم خود دست یابیم و الگوی حقیقی آن را به بهترین شکل به دنیا عرضه کنیم .

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور لازمه تحقق این هدف را توسعه و تجهیز مراکز خدمات گردشگری در کشور دانست و افزود :به این منظور لازم است مراکز ارائه خدمات گردشگری ما در مشهد و سایر نقاط کشور به استانداردهای گردشگری حلال مجهز شوند .
رحمانی موحد تصریح کرد :در طول سال گذشته این موضوع را مورد مطالعه جدی قراردادیم و استانداردهای لازم برای آن را تدوین کردیم .البته در این مسیر ارتباط تنگاتنگی با سازمان ملی استاندارد،مرکز تحقیقات اتاق اسلامی و …داشته ایم تا این استانداردها را تبدیل به چک لیست هایی کنیم که پس از کنترل بتوان به واحدهای استاندارد در این حوزه گواهی نامه معتبر اعطا کرد.
وی با بیان این که ایران باید به عنوان کانون گردشگری حلال در دنیا شناخته شود تاکید کرد: به این منظور و در آستانه سال ۲۰۱۷ مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی می تواند بستر ساز این  مهم باشد .در این زمینه پس ازرونمایی از لگو و گواهی نامه گردشگری حلال لازم است برای بازاریابی و بازارسازی با ایجاد نمادهای لازم و شرکت در نمایشگاه های بین المللی و با هدف معرفی استانداردهای ایرانی اسلامی به دنیا اقدامات موثری صورت گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن