اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

صدور ویزای اربعین امیدواریم از این هفته آغاز شود

کد خبر : 5408

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امیدواریم صدور ویزای اربعین از این هفته آغاز شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس ، سعید اوحدی در حاشیه نشست خبری اعلام برنامه‌های ستاد بزرگداشت شهدای منا، امروز شنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه «سماح» گفت: خوشبختانه میزان ثبت‌نام از مرز ۱۰۰ هزار نفر در سامانه سماح گذشته و امیدواریم هرچه زودتر دستورالعمل صدور ویزا اجرایی شود و همان‌طور که مسئولان عراقی اعلام کرده‌اند، امیدواریم صدور ویزای اربعین از این هفته آغاز شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با استقبال فعلی صورت‌گرفته در سامانه سماح شاهد حضور بیش از ۲ میلیون نفر از زائران ایرانی در مراسم اربعین سال جاری باشیم.

اوحدی خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد مرکزی اربعین که هفته گذشته انجام شد، وزارت کشور از معاونت کنسولی وزارت خارجه درخواست جدی کرد که آنها هماهنگی‌های لازم را برای صدور ویزا با مقامات عراقی انجام دهند اما امسال نسبت به سال گذشته خیلی جلوتر هستیم.

وی درباره ارسال نامه‌ای از سازمان حج و زیارت به طرف عراقی برای ثابت ماندن هزینه صدور روادید گفت: هزینه صدور روادید بحث حاکمیتی عراق است و ما می‌کوشیم تا زائران ایرانی را با کم‌ترین هزینه به عراق مشرف کنیم، ولی بهتر است بدانیم این هزینه حق آنهاست.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دولت عراق سال گذشته میزبانی خوبی را از زائران ایرانی انجام داده‌اند، اما ویزا مهم‌ترین گلوگاهی است که ساماندهی اربعین مربوط به آن است.

وی با بیان اینکه سه بانک عامل ملی، سپه و ملت مأمور دریافت هزینه‌های ریالی صدور روادید هستند، گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک مرکزی قرار است تا هزینه‌های ارزی صدور روادید برای زائران ایرانی توسط این سه بانک جمع‌آوری شده و معادل ارزی آن به سفارت عراق واریز شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن