اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

سامانه مدیریت آرامستان ها در مشهد به بهره برداری رسید

کد خبر : 5268

مدیرعامل سازمان فردوس ها از بهره برداری از سامانه GIS (( رضوان )) به صورت پایلوت کشوری در سازمان فردوس ها خبر داد.

حسن کریمدادی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سامانه مدیریت آرامستان ها با نام رضوان مبتنی بر کارکرد و کنترل همه جانبه برای اولین بار در مشهد به بهره برداری رسید.

وی افزود : سیستم اطلاعات جغرافیایی ( GIS ) سیستمی شامل جمع آوری، ذخیره سازی نگه داری ، تجزیه و تحلیل و تهیه گزارش های تصویری بوده که یکی از مهمترین دلایل استفاده از آن ، درک سریع نتایج گزارشات و تحلیل اطلاعات بر روی نقشه به مدیران و تصمیم گیران است.

کریمدادی گفت: کاربرد GIS در مدیریت آرامستانها شامل راه اندازی سامانه مکانی در بستر وب با دسترسی راحت، شناسایی مکان متوفی جهت اعزام خودرو، مانیتورینگ خودروهای اعزامی در بستر نقشه، مدیریت واگذاری قبور مبتنی بر نقشه، مدیریت توسعه آرامستانها مبتنی بر نقشه، بهره مندی در نظام اطلاع رسانی و شناسایی قبور، تحلیل مکانی و زمانی اطلاعات متوفیان مبتنی بر نقشه است.

مدیر عامل سازمان فردوس ها با توجه به اینکه این مطلب یکی از موارد مهم قابلیت سامانه GIS ایجاد سامانه تلفنی ۱۵۳۰ است؛ افزود : تماس های برقرار شده با سامانه از سوی مخاطبین مبتنی بر نقشه مدیریت شده و به آسانی مکان متوفیان و اطلاعات اولیه پرونده ثبت می شود.

وی بیان کرد : یکی دیگر از قابلیت های سامانه مکانی امکان انتخاب و مدیریت قبور از روی نقشه توسط اپراتور است.

وی ، سرویس جستجو مکانی متوفیان بر روی نقشه و رویت سنگ مزار از طریق اینترنت و زیارت مجازی توسط بازماندگان از قابلیتهای بسیار مهم سامانه رضوان بر شمرد.

کریمدادی بیان کرد: با استفاده از GIS در سامانه رضوان شاهد کاهش هزینه ها، بهره وری بالاتر، بهبود ارتباطات، آرشیو بهتر اطلاعات و در نهایت تصمیم گیری بهتر خواهیم بود.

وی در پایان تاکید کرد: این پروژه همزمان با افتتاح بهشت رضوان افتتاح می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن