اسلاید شواقتصادیستون اصلی

توزیع ۲ تن شکر در استان از روز گذشته

کد خبر : 5184
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از آغاز  توزیع دو هزار تن شکر در استان ازدیروزخبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان ، مهندس مزروعی  در حاشیه مراسم افتتاح یک واحد بسته بندی مواد غذایی نوین  واقع در فاز یک شهرک صنعتی توس مشهد در باره تنظیم بازار شکر ومرغ تصریح کرد: برای عرضه شکر در بورس مشکلی نداریم ولی برخی از واحد های ما در خریدشکر از بورس مشکل دفاتر مالی و بدهی مالیاتی دارند وباید شرکت از هر لحاظ تسویه باشد.
وی در باره مرغ هم تصریح کرد: هم اکنون قیمت مرغ نرخ خوبی دارد وبه نرخ تعادلی ۷۲۰۰تا ۷۴۰۰تومان رسیده است .
وی با اشاره به این که سال قبل به میزان زیادی ذخیره مرغ داشتیم که تاریخ گذشته می شد ولی امسال مدت ماندگاری مرغ ذخیره سه ماه است وحدود ۴۸۰۰تن هم صادرات مرغ از استان داشته ایم.
مهندس مزروعی در باره بخش کشاورزی ونقش آن در صادرات استان گفت: ۴۵درصدصادرات استان به خارج از کشور مربوط به محصولات کشاورزی است و این رقم قبلا ۳۵ درصد بود که با رشد ۱۰درصدی اکنون به ۴۵ در صد افزایش یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: عرضه محصولات در بازار های داخلی وخارجی مستلزم بسته بندی مناسب است.
وی تصریح کرد: باید بخش صنایع کشاورزی را که تا کنون حلقه مفقوده ای از زنجیره تولید بوده با جدیت حمایت کنیم وبه سرعت آن را توسعه دهیم.
وی در پاسخ به گفته های رئیس هیئت مدیره واحدبسته بندی که به علت نداشتن بسته بندی و برند مناسب به محض این که بر چسب ایران به زعفران می خورد به نصف قیمت کاهش پیدا می کند، گفت:ما اجازه نمی دهیم هر محصولی بدون بسته بندی مناسب به خارج از کشور صادر شود.
 مزروعی خاطرنشان کرد: هم اکنون در زمینه توسعه صنایع به جد کار می کنیم ضمن این که امسال در کشور رتبه اول صدور مجوز ها را داشتیم.
فرماندار مشهد هم در این مراسم گفت:۱۱۰۰پروژه در استان با هزار میلیارد تومان اعتبار ودر مشهد۱۱۹پروژ ه با ۳۵۵ میلیارد تومان در ایام هفته دولت به بهره بر داری رسید.
رضا منصوری افزود: یکی از بزرگ ترین تصفیه خانه های فاضلاب خاور میانه روز پنج شنبه گذشته در مشهد افتتاح شد واین پروژه ۷۵ میلیارد تومان اعتبار داشته است. وی از ۱۸ ماه ذخیره گندم در کشور و۲۰ماه ذخیره گندم در استان خبر داد.
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی استان هم در این مراسم در باره صدور مجوز  وگواهی بهداشتی واحد ها ومحصولات سخنانی ایراد کرد. به گزارش خراسان رضوی در پایان  واحد بسته بندی مواد غذایی توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افتتاح شد.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن