اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

۹۷ درصد داروهای مصرفی در ایران تولید می شود

کد خبر : 5150

وزیر بهداشت گفت: امروزه ۹۷ درصد داروی مصرفی، در ایران تولید می شود.

به گزارش صبح مشهد؛ سید حسین قاضی زاده هاشمی، همزمان با چهارمین روز هفته دولت و روز دارو سازی در افتتاح پروژه بزرگ دانشکده بهداشت، اظهار کرد: امروزه ۹۷ درصد داروی مصرفی، در ایران تولید می شود.

وی ارزش ریالی داروهای مصرفی را حدود ۷۰ درصد دارویی کل کشور عنوان کرد و افزود: این رقم در شروع دولت تدبیر و امید ۶۲ درصد بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری ” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: این نام گذاری مصداق حوزه داروسازی است چرا که در این زمینه پیشرفت هایی صورت گرفته و وابستگی کمتری به خارج پیدا کرده ایم.

وزیر بهداشت  ادامه داد: اگر دارو در ایران تولید نمی شد باید با چهار برابر  قیمت از کشورهای دیگر خریداری و وارد شود.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ۱۱ میلیون نفر به بیمه شدگان افزوده شده اند؛ عنوان کرد: در نتیجه افزایش بیمه شدگان مصرف نیز افزایش داشته و در عین افزایش مصرف، واردات کاهش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه قبل از دولت تدبیر و امید ۸ دانشمند برتر جهان ایرانی بودند؛ اظهار کرد: در سه سال گذشته این تعداد به ۳۶ دانشمند افزایش یافته که ۵۰ درصد این دانشمندان دارو ساز هستند.

وی در پایان تاکیدکرد: نه تنها در هفته دولت بلکه در تمام سال هر پروژه ای که اماده شود باید سریع به بهره برداری برسد تا در خدمت مردم قرار گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن