اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

افتتاح بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب کشور با حضور وزیر نیرو

کد خبر : 5132

استاندار خراسان رضوی گفت: تصفیه خانه فاضلاب ‘التیمور’ با ظرفیت ۸۰ هزار متر مکعب در شبانه روز و هزینه بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

به گزارش صبح مشهد علیرضا رشیدیان در افتتاحیه بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب شرق کشور(التیمور) در سومین روزهفته دولت اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب ‘التیمور’ با ظرفیت ۸۰ هزار متر مکعب در شبانه روز و هزینه بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است.
علیزضا رشیدیان گفت: با افتتاح و بهره‌برداری این تصفیه خانه بیش از ۱۷۷ هزار نفر در ۱۷۸ روستای استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.
وی ادامه: برای انجام این پروژه‌ها در مجموع، ۱۴۶ کیلومتر خط انتقال و ۱۳۷ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده و ۳۰ مخزن ذخیره با حجم ۷ هزار و ۱۱۰ مترمکعب احداث شده است.
استاندار خراسان رضوی  عنوان کرد: این تصفیه‌ خانه از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی طی مدت ۵ سال با فرایند تصفیه لجن فعال با تلاش کارگران و مهندسان بهره برداری شده و از کیفیت و استاندارد بین‌المللی برخوردار است.
وی عنوان گرد:هدف از احداث این تصفیه‌خانه بهبود استانداردهای زیست محیطی و تامین آب اراضی کشاورزی توسط پسآب حاصل از این تصفیه‌خانه به جای استفاده از منابع تامین آب شرب مشهد در کشاورزی می باشد.
وی در پایان تاکید کرد: با افتتاح این تصفیه‌خانه حجم تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد از مرز ۱۸۰ هزارمترمکعب فراتر خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن