اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

خراسان رضوی رتبه دوم کشور ازنظر تعداد دانش آموزان اتباع خارجی دارد

کد خبر : 5085

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این استان از نظر تعداد دانش آموزان اتباع خارجی رتبه دوم کشور بعد از تهران را دارد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، سید جواد حسینی با بیان اینکه خراسان رضوی  از نظر تعداد دانش آموزان اتباع خارجی رتبه دوم کشور بعد از تهران را دارد؛ اظهار کرد: این استان هم اکنون دارای ۶۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ثبت نام از دانش آموزان اتباع خارجی فاقد کارت هویت، اظهار کرد: امسال نیز ثبت نام از این دانش آموزان انجام می شود و در این زمینه هیچگونه مشکلی ندارد اما والدین این دانش آموزان باید در طول سال تحصیلی نسبت به دریافت کارت هویت و اقامت فرزندان خود اقدام کنند.
وی گفت: سال گذشته بیش از ۶ هزار دانش آموز اتباع خارجی در خراسان رضوی فاقد کارت هویت و اقامت بودند که با ثبت نام آنان در مدارس امکان تحصیل برای آنها فراهم شد.
حسینی افزود: برای سال تحصیلی جدید نیز ثبت نام بیش از ۶۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی در این استان پیش بینی می شود که بیشترین تعداد آنان در منطقه آموزشی تبادکان، ناحیه ۵، ناحیه یک و ناحیه ۲ آموزش و پرورش مشهد می باشد.
استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز است که حدود ۹ درصد دانش آموزان کشور را تشکیل می دهند.
تا پایان اول شهریور ماه ۸۸۹ هزار و ۶۶۲ دانش آموز دختر و پسر این استان در مقاطع مختلف تحصیلی در سامانه سناد ثبت نام قطعی کرده اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن