اجتماعیستون اصلی

بهره‌برداری از بولوار شهدای ارتش و فاز سه بولوار نماز

کد خبر : 5094

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد از گشایش گره‌های ترافیکی تقاطع غیرهمسطح جهاد و بزرگراه شهید کلانتری با بهره‌برداری از بولوار شهدای ارتش و فاز سه بولوار نماز خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی رضوی‌کیا در این خصوص افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری به منظور خروج پادگان‌ها از شهرها و مصوبه مجلس شورای اسلامی در این خصوص، اراضی میدان تیر لشکر ۷۷ ثامن الائمه(ع) به مساحت ۲۳۰ هکتار، مشمول تغییر کاربری قرار گرفت.
وی تصریح کرد: طرح تفصیلی این محدوده نیز دارای مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان بوده که اجرای آن از سوی سه ارگان شهرداری مشهد، ارتش جمهوری اسلامی ایران و آستان قدس رضوی کلید خورد که در این طرح کاربری‌های انتفاعی به میزان ۴۳٫۵ درصد پیش‌بینی شده است.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد با بیان اینکه این پروژه در راستای کاهش بار ترافیکی بزرگراه شهید کلانتری، میدان جهاد، میدان حافظ صورت گرفته است، اضافه کرد: به همت مدیریت شهری و پشتیبانی شورای اسلامی شهر، تقاطع غیرهمسطح جهاد به منطقه سیدی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال متصل می‌شود چرا که توسعه شهرنشینی و ضرورت خدمات‌رسانی به شهروندان نیازی بود تا این پروژه به سرانجام برسد. به همین منظور اجرای معابر اصلی را به عنوان اولویت اصلی این پروژه در دستور کار قرار دادیم.
رضوی‌کیا طول این محور را بیش از ۳ کیلومتر در دو محور به نام‌های شهدای ارتش و فاز سه بولوار نماز عنوان کرد و افزود: جهت اجرای این پروژه ۱۶۱ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب سنگ‌برداری، ۱۱۴ هزار متر معکب خاک‌ریزی، ۳۸ هزار متر اجرای اساس و زیر اساس، ۱۶ هزار تن آسفالت بیندر، ۸ هزار تن آسفالت توپکا به اجرا درآمده است.
وی اضافه کرد: حدود ۱۰ هزار متر احداث کانال جمع‌آوری آبهای سطحی، ۶۲۰ متر اجرای مسیل بتنی، ۲۰ هزار متر جدول‌گذاری، استفاده از ۲۰ هزار قطعه دال بتنی جهت پوشاندن کانال‌های جمع‌آوری، ۳۵۰ متر گاردریل، نصب ۱۵۴ عدد تیر برق، کاشت ۲ هزار و ۱۶۰ اصله نهال و یک هزار و ۶۰۰ متر احداث فضای سبز در کنار احداث این معابر صورت گرفته است.
به گفته مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد، با اجرای مراحل نهایی بولوار نماز در آینده نزدیک، بار ترافیکی بزرگراه شهید کلانتری، میدان حافظ، میدان جهاد، تقاطع جمهوری اسلامی و میدان آزادی همچنین بولوار وکیل آباد کاسته خواهد شد ضمن اینکه شهروندان ساکن منطقه ۹ و بولوارهای شهید فکوری و پیروزی به راحتی می‌توانند رفت و ‌آمد کنند.
شایان ذکر است، مراسم بهره‌برداری از بولوار شهدای ارتش و فاز سه بولوار نماز روز چهارشنبه، سوم شهریور ماه جاری ساعت ۸ صبح در محل تقاطع جهاد با حضور مسئولین شهری و استانی برگزار خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن