اقتصادیستون اصلی

تصویب یک هزار و۴۳۰ طرح سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی

کد خبر : 5071

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: یک هزار و ۴۳۰ طرح سرمایه گذاری خارجی در بخشهای مختلف اقتصادی با سرمایه گذاری ۶۵۶ میلیون دلار در استاندر سه سال فعالیت دولت یازدهم مصوب شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، شکوه میرشاهی با بیان اینکه این طرح ها در دوبخش دارای تضامین دولتی و بدون اخذ تضمین دولت بوده است، اظهار کرد: در حوزه امور اقتصادی بسترهای مناسبی در قالب مرکز خدمات سرمایه گذاری و پنجره واحد فراهم شده و استان با ثبت بیش از یک هزار و ۷۰۰ شرکت خارجی دارای رتبه اول کشور در این زمینه است .
وی اضافه کرد: از سال ۸۱ و ابلاغ قانون سرمایه گذاری خارجی تا کنون یک هزار و ۵۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان انجام شده که ۶۵۶ میلیون دلار آن معادل ۴۰ درصد در دولت تدبیر و امید بوده است.
وی اظهار کرد : در سال ۹۴ نیز مبلغ ۳۰۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی انجام و در پنج ماهه نخست امسال ۱۵۴ میلیون دلار سرمایه گذاری در استان محقق شده است.
میرشاهی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری نقش و اهمیت ویژه ای در رشد و توسعه اقتصادی، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، کاهش تورم و ایجاد اشتغال دارد.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاری خارجی به لحاظ و ورود ارز، دانش فنی و فناوری، تولید محصولات کیفی و قابل رقابت در بازارهای داخلی و صادراتی نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی دارد.
وی گفت : احصا و بروز رسانی مستمر پروژه ها و فرصتها، شناسایی مخاطبین هدف موثر با کمک سفرا و رایزنان و شورای ایرانیان مقیم خارج، اطلاع رسانی و متقاعد سازی سرمایه گذاران با مشارکت تمامی مدیران دستگاههای اجرایی در خصوص سرمایه گذاری خارجی مد نظر قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه جذب و جلب سرمایه گذاریهای جدید و مناسب با عملکرد موثر بازا، زمینه ساز رشد بخش خصوصی و فرایند صنعتی شدن است، افزود: رفع موانع سرمایه گذاری، تولید و توسعه بخش خصوصی از مهمترین چالشهای مدیریت اقتصادی کشور است که دارای ماهیت چند وجهی و شامل مجموعه ای از مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و قوانین است.
وی با اشاره به اینکه عوامل فرهنگی و اجتماعی با آموزش مدیران و تبلیغات محیطی و القاء باور سرمایه گذاری برای توسعه انجام می شود، گفت: در ماههای اخیر حضور مداوم سرمایه گذاران فرانسه، ژاپن، کره و آلمان و دیگر کشورها در استان، بیانگر عزم جدی استان در بستر فرهنگی و تسهیل در سرمایه گذاری ها است.
میرشاهی اظهار کرد : بدین منظور بحث امنیت برای سرمایه گذاران در قانون و مجموعه استان با جدیت پیگیری و زمینه ها و بسترهای موثری ایجاد شده است چنانکه در حوزه قانون و مقررات ۶٣ مورد از قوانین و رویه های مخل سرمایه گذاری احصا و برای تغییر، اصلاح و رفع به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام شده است.
وی ادامه داد : حمایت از سرمایه گذاران موجود در استان، جهت دهی و هدفمند کردن جریان سرمایه در استان از طریق تدوین نقشه جامع سرمایه گذاری، اصلاح نظام پولی، مالی و گمرکی بخشی از راهکارهای جذب سرمایه بر اساس بررسی ها و نظرات صاحبنظران اقتصادی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن